AP ۱۴۰۳ وږی ۱۵ ۱۳:۴۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85587867
T T
۱ Persons

Tags

طرح احداث فارم‌های زراعتی درخت پالم در ولایات بلخ، جوزجان و تخار تأیید شد

کابل- ایرنا- کمیته‌ی سرمایه‌گذاری بین الوزارتی کمیسیون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان، طرح احداث فارم‌های زراعتی درخت پالم را در سه ولایت شمالی کشور تایید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر رسانه‌ای معاونیت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز پنجشنبه ‌۱۵ سنبله، در خبرنامه‌ی اعلام کرد که در نشست نوبتی کمیته‌ی سرمایه‌گذاری بین الوزارتی  طرح احداث فارم‌های زراعتی درخت پالم در ولایت بلخ، تخار و جوزجان برای بحث ارائه شد که پس از ارزیابی همه‌جانبه، این طرح مورد تأیید قرار گرفته و  جهت واگذاری زمین به این فارم‌های زراعتی، به رهبری دولت سرپرست افغانستان ارسال شد.

خبرنامه افزود که این فارم‌ها به ۲۰۰۰هکتار زمین نیاز دارد و زیر نظر کارشناسان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری احداث خواهد شد.

در خبرنامه آمده که در این نشست پلان برق رسانی به قریه موری چاق ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس توسط سکتور خصوصی نیز مورد تائید قرار گرفت. طرح‌های اعمار مرکز تجارتی در ولایت لغمان، اعمار مندوی سبزی در ولایت غزنی و نیز تولید برق از کثافات در شهر کابل، کمیته‌ها تعیین شد، تا ابعاد تخنیکی، مالی و اقتصادی طرح‌های یاد شده را ارزیابی و گزارش خود را به تاریخ تعیین شده به کمیته سرمایه‌گذاری بین الوزارتی ارائه دهند.

پایان پیام/

۱ Persons

Your Comment

You are replying to: .