AP ۱۴۰۳ وږی ۱۵ ۱۳:۳۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85587849
T T
۰ Persons

Tags

هیئت مسلکی باستان‌شناسان چین به افغانستان می‌آید

کابل- ایرنا- معاون سفیر چین از سفر هیئت مسلکی‌ باستان‌شناسان چین در هفته آینده به افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه‌۱۵ سنبله، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر این وزارت با باوو ژو هوی، معاون سفیر چین مقیم کابل، در کابل خبر دادند.

هوی گفت: چین و افغانستان مشترکات فرهنگی دارد و در طول تاریخ روابط خوبی داشته‌اند. خرسند است که افغان‌ها بعد از مدت زیادی در امن و صلح زندگی می‌کنند.

ویافزود: کشور چین می‌خواهد که روابط فرهنگی خویش را در رشد روابط دو جانبه افزایش دهد به همین علت در هفته آینده هیئت مسلکی اداره باستان‌شناسی کشور چین به افغانستان سفر خواهند کرد. 

به گفته‌ معاون سفیر چین این هیئت با باستان‌شناسان افغانستان در نگهداری و استحکام آثاری تاریخی مس‌عینک، موزیم ملی و آبدات تاریخی همکاری نموده و به پروژه مس‌عینک سرعت خواهد بخشند. 

مولوی عتیق‌الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: افغانستان از نگاه آثار و آبدات تاریخی یک کشور غنی بوده که در این بخش همکاری و کمک کشور چین مهم می‌باشد. 

وی بیان داشت که آرزومند‌یم از سوی کشور چین آبدات تاریخی و ساحاتی باستانی افغانستان بازسازی شود به‌خاطر اینکه کشور چین در این بخش دارای ظرفیت‌ها و توانایی فنی می‌باشد.

عزیزی سفر هیئت مسلکی باستان‌شناسی کشور چین را مهم عنوان کرده، وعده سپرد که سهولت‌های لازم برای آنان فراهم خواهد شد و به همکاری این هیئت مسلکی باستان‌شناسی، وزارت اطلاعات و فرهنگ دستاوردهای چشمگیری در بخش تحقیق و ارزیابی آبدات تاریخی خواهد داشت.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .