AP ۱۴۰۳ زمری ۳۱ ۱۶:۰۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85575141
T T
۰ Persons

Tags

سرپرست وزارت زراعت و سفیر ترکیه درباره 
 همکاری‌های زراعتی گفتگو کردند

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان و سفیر ترکیه روی همکاری زراعتی میان دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا درکابل؛ مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان امروز چهارشنبه‌۳۱ اسد، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عطاءالله عمری سرپرست این وزارت با جنک اونال سفیر کشور ترکیه در کابل خبر دادند.

طرفین در این دیدار و پیرامون انجام همکاری‌های مشترک میان دو کشور در بخش زراعت، آبیاری و مالداری گفتگو کردند.

مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت فرصت‌های کاری در سکتورهای زراعت، آبیاری، مالداری، منابع طبیعی و اراضی افغانستان را به  سفیر کشور ترکیه بیان کرده و خواستار همکاری و کار مشترک میان افغانستان و کشور ترکیه در این ‌بخش‌ها شد.

سرپرست وزارت زراعت، نیازمندی‌های افغانستان در بخش‌های چون خشک نمودن معیاری میوه‌های تازه، افزایش‌دهی تولید محصولات لبنی و گوشت حیوانات، ترویج بیشتر سیستم آبیاری قطره‌ای، استفاده مؤثر از جنگلات و منابع طبیعی و تنظیم ارضی کشور بیان نموده خواستار همکاری و کار مشترک با کشور ترکیه در آن بخش‌ها شد.

سفیر کشور ترکیه فرصت‌های موجود جهت رشد افغانستان و پیشرفت افغانستان یادآوری کرده و علاقه‌مندی ترکیه جهت توسعه همکاری‌ها با افغانستان سخن زد. 

سفیر ترکیه در رابطه به فراهم سازی دورهای آموزشی در بخش‌های کشت سبزیجات، آبیاری، کود دهی و قرنطین محصولات زراعتی برای دهاقین افغانستان نیز اعلام آمادگی کرده همچنان از برگزاری برنامه‌های آموزشی در بخش سیستم‌های معلومات جغرافیای و سنجش از راه دور و تعقیب زمین‌های زراعتی و شریک سازی تجارب علمی در بخش زراعت میان متخصصین دو کشور نیز صحبت کرد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .