نشست سه‌جانبه‌ی افغانستان، اوزبیکستان و آذربایجان در کابل برگزار شد

کابل- ایرنا- وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان، از برگزاری نشست سه‌جانبه‌ی افغانستان- اوزبیکستان و آذربایجان در کابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛مسئولان وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه۲۵ اسد، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که نشست سه‌جانبه به میزبانی نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت با حضور لزیز قدرتوف وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری اوزبیکستان و مامدوف معین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان پیرامون تجارت، سرمایه‌گذاری، ترانسپورت، موادساختمانی و جیولوجیکی در کابل برگزار گردید.

طرفین در این نشست در رابطه به توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های ترانسپورتی و لوژستیک، موادساختمانی، انجام امور اکتشافی جیولوجیکی در ذخایر هایدروکاربن و موادمعدنی میکانیزم تطبیق پروژه تولید سمنت در شمال افغانستان، همکاری‌های منطقوی، استفاده موثر از  راه ابریشم جدید، خط‌آهن و حضور دوباره و فعال افغانستان در سازمان اقتصادی ایکو گفتگو کردند.

سرپرست وزارت صنعت با شرح فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه معادن افغانستان در رابطه به ظرفیت و فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری در این سکتور و اولویت‌های افغانستان به هیئت کشور‌های اوزبیکستان و آذربایجان معلومات داد.

طرفین در رابطه به نشست‌های دوام‌دار و مکان و زمان نشست بعدی و تیم کاری دایمی سه کشور توافق کردند. مسئولان وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان معلومات بیشتر از توافقات این نشست را ارائه نکرده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .