AP ۱۴۰۳ زمری ۱۹ ۱۴:۳۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85562443
T T
۰ Persons

Tags

زائران حسینی با اتوبوس مخصوص از کابل به عراق می‌روند
تصویر تزئینی است

کابل- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل شرایط جدید را برای صدور ویزه‌های اربعین حسینی اعلام کرد که به اساس آن زائران از کابل با اتوبوس مخصوص به عراق می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل در اطلاعیه‌ی شرایط جدیدی را برای اعزام زائران اربعین حسینی به کربلای معلا اعلام کردند.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل احتراماً شرایط لازم جهت صدور روادید اربعین بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین را به اطلاع کلیه کاروان‌های زیارتی و اتباع محترم افغانستان به شرح ذیل می‌رساند: 

• قافله سالاران قبل از درخواست روادید از کشور عراق حتما می‌بایست نسبت به تهیه و رزرو اتوبوس با قابلیت جابجایی حدود 45 زائر از کابل به عراق اقدام نموده و راننده اتوبوس نیز دارای گذرنامه معتبر برای صدور روادید باشد. بر اساس مصوبه ستاد مرکزیاربعین، شماره پلاک وسیله نقلیه، در برگه روادید (ویزه) مسافران هر اتوبوس درج خواهد گردید. 

• با هدف جلوگیری از انحصار و واسطه‌گری، هر شرکت مسافرتی که جواز معتبر از افغان تور ارائه نماید،‌می‌تواند بدون واسطه و با ارائه تضمین‌های لازم و همچنین ارائه قرارداد آژانس و زائر، اقدام نماید. اولویت با آژانس‌هایی است که طی سال گذشته زوار خود را بازگردانده و گذرنامه‌های آنها را به سفارت ارائه نموده‌اند. 

• روادید زیارتی اربعین بصورت زمینی فقط برای زائرانی که بصورت کاروانی از طریق شرکت‌های معتبر اقدام نمایند، صادر می‌گردد. 

• قافله سالارانی که در ارائه ویزه عراق یا پاسپورت افغانستان، تخلف و جعل نمایند امکان دریافت خدمات را نداشته و به مراجع امنیتی معرفی خواهند گردید. 

• از مورخ 16/05/1403 (اول ماه صفر) الی 31/05/1403 (شانزدهم ماه صفر) برای زائران افغانستان که دارای ویزه معتبر ویژه اربعین کشور عراق هستند، روادید دوبار ورود زیارتی اربعین به صورت رایگان با اعتبار 30 روز و هر بار اقامت 20 روز صادر می‌گردد. 

• زائران اربعین تا قبل از 03/06/1403 (بیستم ماه صفر) امکان ورود به کشورهای ایران و عراق (از مرز چذابه) را خواهند داشت و پس از آن، روادید صادره برای خروج از افغانستان و ورود به ایران فاقد اعتبار خواهد بود. 

• رعایت قوانین مرزی و گمرکی، تعداد مسافر مجاز و عدم
حمل کالا و داروهای ممنوعه به عهده قافله سالاران افغانستان است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .