AP ۱۴۰۳ زمری ۱۷ ۱۲:۴۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85561031
T T
۰ Persons

Tags

مالیات انتفاعی اصناف تحت مالیه ثابت قرار می‌گیرد

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، گفت: مالیات انتفاعی اصناف که از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش یافته است، تحت مالیه ثابت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز چهارشنبه ۱۷ اسد، در خبرنامه‌ی اعلام کرد که مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت در نشست تخفیف مالیات انتفاعی هوتل‌ها و مالیات ثابت پمپ‌استیشن‌های نفت و گاز صحبت کرده است.

وی گفت: امارت اسلامی همیشه خواهان ایجاد سهولت‌ها و ارائۀ خدمات بهتر به ملت شریف افغانستان به‌خصوص تاجران و کسبه‌کاران است و با تمامی توان در این راستا تلاش می‌ورزد.

وی افزود: امارت اسلامی براساس پیشنهادات تاجران و بخاطر ایجاد سهولت برای ملت افغانستان اکنون مالیۀ ثابت پمپ استیشن‌های نفت و گاز را از  ۰،۶  درصد به ۰،۳ درصد کاهش داده است و همچنان آن عده شرکت‌هایی که در داخل کشور تیل و گاز خریداری نموده و به فروش می‌رسانند مکلف به پرداخت ۰،۳ فیصد مالیۀ ثابت فی لیتر می‌باشند.

معاون اداری دولت سرپرست گفت: مالیۀ انتفاعی هوتل‌ها، مهمانخانه‌ها، آشپزخانه‌های تهیۀ غذا و رستوانت‌ها از ۵ درصد به ۲ درصد کاهش یافته و آن عده رستورانت‌هایی که به شکل غرفه و یا دکان کوچک برای تهیه و صرف عاجل غذا فعالیت می‌نمایند مانند سایر اصناف تحت مالیۀ ثابت قرار می‌گیرند. 

این مقام دولت سرپرست بیان داشت: امارت اسلامی در پی معافیت مالیاتی و کاهش آن می‌باشد، اما مقدار کم مالیه که اخذ می‌گردد به‌خاطر ترقی و انکشاف کشور، تعلیم و تربیه، پرداخت معاش استادان، داکتران، پرسونل صحی، مأمورین ملکی و نظامی، حفظ و مراقبت دوایر دولتی، مکاتب، دانشگاه‌ها و عملی ساختن پروژه‌های انکشافی به مصرف می‌رسد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .