AP ۱۴۰۳ زمری ۴ ۱۱:۲۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85548480
T T
۰ Persons

Tags

در روشنایی شرعیت هرگونه آموزش‌های عصری را تشویق می‌کنیم

کابل- ایرنا- معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان، گفت: امارت اسلامی در روشنایی شرعیت نظام، هرگونه آموزش‌های عصری را حمایت و تشویق می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه ۴ اسد، از دیدار مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی دولت سرپرست با شاگردان مدارس دینی و مکاتب که مقام اول تا پنجم را در  امتحان ملی کانکور سال ۱۴۰۳ کسب نموده بودند، در کابل خبر داد.

مولوی عبدالکبیر خطاب به این شاگردان، گفت: موفقیت شما در پروسه ملی کانکور این را ثابت کرد که جوانان افغان استعداد و توانایی‌های خوب دارند.

وی بیان داشت: علوم عصری نیاز جامعه است و امارت اسلامی در کنار تعلیمات دینی، به رشد دانشگاه‌ها و مراکز عصری آموزشی توجه دارد و در  روشنایی شرعیت نظام اسلامی هرگونه آموزش‌های عصری را حمایت و تشویق می‌کند.

معاون سیاسی دولت سرپرست خاطرنشان کرد که امارت اسلامی میان فارغان مدارس و مکاتب تفاوت نمی‌گذارد و تمام دانش آموزان در نظام اسلامی حق یکسان دارند.

این مقام دولت تصریح نمود: پس از ختم اشغال و آمدن امنیت، برخورد اجتماعی تبعیض آمیز دیده نمی‌شود و به تمام افغان‌ها به گونه یکسان خدمات حکومتی ارائه می‌گردد.

مولوی عبدالکبیر شاگردان موفق به درجه‌های بلند در امتحان کانکور را با اعطای تحفه‌های نقدی و غیر نقدی تقدیر کرد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .