AP ۱۴۰۳ زمری ۳ ۲۱:۴۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85548010
T T
۰ Persons

Tags

ایران صدور ویزه دوباره ورود زائرین افغانی را رایگان اعلام کرد

کابل- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل در پیامی به شرکت‌های سیاحتی و زیارتی، ویزه دو بار ورود زائرین حسینی(ع)  از افغانستان را رایگان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ۳ اسد، در پیام به شرکت‌های سیاحتی و زیارتی نوشت: به لطف الهی و با عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) با تلاشی که صورت گرفت و با توجه به مساعدت مقامات جمهوری اسلامی ایران، ویزای دوبار ورود اربعینی زوار افغانستان با درنظرداشت شرایط مربوطه رایگان خواهد بود. 

مسئولان سفارت ایران شرایط اعلامی برای صدور ویزای رایگان همگانی کرد و گفتند صدور ویزای دوبار ورود زیارتی کاروان‌ها به صورت زمینی صرفا از طریق شرکت‌های سیاحتی زیارتی دارای مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و ویزای انفرادی برای مرز زمینی صادر نمی‌شود،  صدور ویزای زیارتی انفرادی صرفا بصورت هوایی خواهد بود.

در پیام سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است: شرکت‌ها و کاروان‌های زیارتی  ابتداء باید ویزای عراق زوار را دریافت نموده و بعد آن را ضمن مانفیست مشخصات کامل زائرین برای صدور ویزای ایران به بخش‌های قنسولی ارائه نمایند.

سفارت ایران تاکید کرده که  شرکت‌های سیاحتی زیارتی بابت بازگشت زائرینی اربعینی مربوطه بعد از اتمام زیارت به افغانستان، باید تضمین بازگشت ارایه نموده و بعد از اتمام سفر زیارتی هم پاسپورت‌های زوار ممهور شده به مهر دخول و خروج ۳ کشور را ارائه نمایند. در صورت تخلف و عدم بازگشت زوار هر شرکت، آن شرکت شامل لیست سیاه بخش کنسولی شده و بعد از آن بصورت دائمی به شرکت متخلف خدماتی ارائه نمی گردد.

در پیام آمده که صدور ویزه ایران در محدوده زمانی ۱۶  الی ۳۱ ماه اسد صورت خواهد گرفت و  مرز خروج زائرین افغانستان از ایران در ایام اربعین صرفا مرز چذابه تعیین شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .