دیپلمات ارشد ایرانی: تهران، افغانستان امن و آباد را می‌خواهد

کابل- ایرنا- معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل در حاشیه بازدید از نمایشگاه زمرد ولایت پنجشیر، گفت: ایران افغانستان امن و آباد را می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل در حاشیه بازدید از نمایشگاه زمرد ولایت پنجشیر، گفت: ایران افغانستان امن و آباد را می‌خواهد.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان، نمایشگاه زمرد ولایت پنجشیر با دستاوردهای بزرگ اختتام یافت. 

خبرنامه افزود: نخستین نمایشگاه تحت عنوان زمرد پنجشیر که با حضور مقامات امارت اسلامی و سکتورخصوصی ولایت پنجشیر افتتاح گردیده بود، روز گذشته با دست‌اوردهای بزرگ برای مردم آن ولایت اختتام یافت.

مسئولان گفتند که در این نمایشگاه صنایع دستی، سنگ‌های‌قیمتی و نیمه‌قیمتی، نوشابه‌های غیرالکولی، سکتور ذوب‌آهن، سکتورچاپی، قالین و لبنیات به نمایش گذاشته شده بود، در حدود 10هزار تن به شمول سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و یک تن از تاجران هندوستان از این نمایشگاه بازدید نمودند.

معاون سفارت ایران با تأکید به برگزاری نمایشگاه مشترک سنگ‌های قیمتی و فرهنگی، اظهار داشت: از سرزندگی و فعالیت هزاران تن در زمینه استخراج و بهره‌برداری معادن در پنجشیر خرسند است و ایران، افغانستان امن و آباد می‌خواهد.

خبرنامه افزود: تاجری هندی علاقه‌اش به سرمایه‌گذاری در حدود 1میلیون دالر در استخراج و پرؤسس معادن ولایت پنجشیر و ارایه سرتفیکت به زمرد این ولایت ابراز داشت.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .