AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۶ ۱۱:۱۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85531061
T T
۰ Persons

Tags

رئیس‌جمهور منتخب ایران را بیشتر بشناسید 

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۶ ۱۱:۱۹
News ID: 85531061
رئیس‌جمهور منتخب ایران را بیشتر بشناسید 

کابل- ایرنا- «مسعود پزشکیان» را که با اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، به عنوان رئیس این کشور انتخاب شد، بیشتر بشناسید.

به گزارش خبر گزاری ایرنا، «مسعود پزشکیان» که به عنوان داکتر و سیاستمدار ایرانی شناخته می‌شود در تاریخ هفتم ماه میزان  سال 1333 در مهاباد چشم به جهان گشود. او از دوره هشتم وارد نهاد قانون‌گذاری شد و در انتخابات 11 حوت دوباره توانست اعتماد مردم تبریز را کسب کند و برای چهارمین دوره بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زد. او در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس مجلس نیز بود.

پزشکیان در دوره جوانی و پس از گرفتن مدرک دیپلم برای انجام خدمت سربازی، به شهر زابل در ولایت سیستان و بلوچستان رفت و در همان دوران سربازی به حرفه داکتری علاقه پیدا کرد و تصمیم گرفت پس از پایان دوران سربازی دومین دیپلم خود را در رشته طبیعی یا همان علوم تجربی دریافت کند، سپس در سال 1355در دانشگاه علوم صحی تبریز پذیرفته شد و در رشته داکتری به ادامه تحصیل پرداخت.

پزشکیان در سال 1372 فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم صحی ایران اخذ و بلافاصله بعد از آن در شفاخانه‌ی قلب شهید مدنی تبریز پذیرفته و مشغول به فعالیت شد. 

پزشکیان در دولت دوم اصلاحات وزیر وزارت صحت عامه و آموزش صحی را هم برعهده گرفت.

وی پیش از این دو بار برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال 1392) و سیزدهم (سال 1400) نام نویسی کرده بود که در سال 1392 پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی انصراف داد.

سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با 16 میلیون و 384 هزار و 403 رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران با شعار «برای ایران» وارد عرصه رقابت شد و تلاش برای تحقق «عدالت» و «وحدت و انسجام» در جامعه و اجرای احکام «برنامه هفتم توسعه» را مهمترین برنامه‌های خود اعلام کرده بود. 

وی همچنین در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود: در صورتی پیروزی در انتخابات کمیته کمند(کمیته مردمی نظارت بر دولت) تشکیل می‌دهد و این به عنوان، پل ارتباطی بین مردم و دولت و حاکمیت خواهد بود. 

منتخب مردم  ایران در انتخابات چهاردهم گفته بود: قول می‌دهم اگر با رای مردم به قدرت رسیدیم، هر چند ماه یکبار پاسخگوی نمایندگان مردم در صنوف مختلف باشم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .