افغانستان صلح‌آمیز می‌تواند نقش مثبتی را در سطح منطقه ایفا کند

کابل- ایرنا- رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان رئیس جمهور روسیه در اجلاس شانگهای، گفت: افغانستان صلح‌آمیز می‌تواند نقش مثبتی را در سطح منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذاکر جلالی رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست جمعه15 سرطان، در صفحه اکس خود نوشت: حفظ امنیت و ثبات در افغانستان به نفع افغانستان و کل منطقه است و این نکته را می‌توان موضوع مشترک کشورهای کل منطقه دانست.

وی که این مطلب را در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین در اجلاس شانگهای درباره افغانستان بیان کرده است، افزود: حکومت افغانستان در سه سال گذشته ثابت کرده است که توانایی تامین امنیت را دارد، یک افغانستان صلح‌آمیز می‌تواند نقش مثبتی در سطح منطقه ایفا کند و ظرفیت‌های بالقوه منطقه را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کند.

جلالی افزود: پس از بحران اوکراین، اهمیت کریدور شمال-جنوب که افغانستان نیز بخشی از آن است، به همین دلیل در حال افزایش است. رئیس ریاست سوم وزارت امور خارجه گفت؛ اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد عادی سازی روابط با حکومت افغانستان در نشست سازمان شانگهای در چارچوب فوق قابل درک است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز گذشته پس از پایان نشست سران همکاری شانگهای گفت: روسیه طالبان افغانستان را متحدی در مبارزه با تروریسم می‌داند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .