کشور‌های آسیای میانه از مسیر افغانستان به بازار‌های جنوب آسیا دست یابند

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست در دیدار وزیر ترانسپورت اوزبیکستان گفت: کشور‌های آسیای میانه می‌تواند از مسیر افغانستان به بازار‌های جنوب آسیا دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست عصر روز پنجشنبه 14 سرطان، با الهام محکموف، وزیر ترانسپورت جمهوری اوزبیکستان در تاشکند دیدار  کرد.

در این دیدار محکموف از پروژهای بزرگ ترانزیتی میان اوزبیکستان و افغانستان صحبت نموده و افزود: افغانستان وصل کننده آسیای مرکزی با آسیای جنوبی می‌باشد.

وزیر ترانسپورت اوزبیکستان همچنان از آماده‌گی کشورش جهت امضای موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی نیزاطمینان داد.

نورالدین عزیزی، با حمایت از برنامه‌های تجارتی و ترانزیتی اوزبیکستان، اظهار داشت: رشد تجارت وابسته به مسیر ترانزیتی مجهز، آسان و ارزان است و کشورهای آسیای میانه از مسیر افغانستان می‌تواند به بازار های آسیای جنوبی دست یابد.

عزیزی با تأکید بر تطبیق و اکمال کار پروژه افغان-ترانس از کشور اوزبیکستان خواست تا در بخش‌های مختلف ترانسپورتی جاده‌ای و هوایی در افغانستان نیز سرمایه گذاری نماید. 

در ادامه روی ایجاد شرکت‌های ترانسپورتی برای انتقال مسافران از مزار به ترمز و عکس آن، ایجاد دهلیز بین چین، قزاقستان، اوزبیکستان و افغانستان، دعوت اوزبیکستان به سرمایه‌گذاری‌ در پروژه مسیر غرب به غرب، همکاری در ارتقا ظرفیت کارمندان ترانسپورت زمینی و هوایی افغانستان و افزایش ساعات کاری در بندر حیرتان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .