AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۴ ۱۸:۳۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85529114
T T
۰ Persons

Tags

سازمان ملل: از هر 10 نفر ساکن غزه، 9 تن دست‌کم یک‌بار بیجاشده‌گی را تجربه کردند

کابل- ایرنا- سازمان ملل متحد در گزارشی تکان دهنده اعلام کرد که از هر 10 نفر ساکن غزه 9 تن دست‌کم یک‌بار در داخل نواری که بیش از 9 ماه درگیر جنگ با اسرائیل است، آواره شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ «آندریا دی دومینیکو» مدیر دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی بامداد امروز پنجشنبه 14 سرطان، گفت: با وجود کشته شدن بیش از 37 هزار نفر و بی‌جا شدن 110هزار نفر از 15 ماه میزان سال گذشته  در غزه، جمعیت این باریکه حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر برآورد می‌شود.

دومینیکو اظهار کرد: بین 300 تا 350 هزار نفر نیز همچنان در شمال غزه ساکن هستند که نمی‌توانند به جنوب منتقل شوند.

وی گفت: کسانی که در دو روز گذشته در نتیجه دستور مقامات رژیم صهیونیستی برای تخلیه خان یونس در جنوب نوار غزه آواره شدند، جزء آمار آوارگان نیستند، چرا که بسیاری از آنها در واقع از قبل آواره بودند.

دومینیکو افزود: هر بار گروهی از مردم آواره می‌شوند و آنها مجبور هستند که دوباره از صفر زندگی خود را سروسامان بدهند.

آویخای ادرعی سخنگوی عربی زبان اردوی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در صفحه اکس خود نوشت: فلسطینی‌های ساکن مناطق شرق خان یونس باید این منطقه را تخلیه کنند.

روز سه‌شنبه نیز آژانس آنروا اعلام کرد که 250 هزار فلسطینی مجدد مجبور شدند از شهر خانیونس نقل مکان کنند.

با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ در غزه و نیز حکم محکمه لاهه برای پایان دادن به یورش به شهر رفح در جنوب نوار غزه، اما رژیم صهیونیستی همچنان به نسل کشی خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد و مانع از دریافت کمک‌های بشردوستانه به این باریکه می‌شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .