AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۴ ۱۳:۳۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85528987
T T
۰ Persons

Tags

شهرک محمد داوودخان دولتی تثبیت شد

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۴ ۱۳:۳۲
News ID: 85528987
شهرک محمد داوودخان دولتی تثبیت شد

کابل- ایرنا- سخنگوی وزارت عدلیه دولت سرپرست، از دولتی تثبیت شدن شهرک محمد داوود خان توسط محکمه اختصاصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ برکت الله رسولی سخنگوی وزارت عدلیه دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه 14 سرطان، با نشر خبرنامه‌ی در صفحه اکس خود نوشت: محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده امارتی با بررسی دعوای کمیسیون جلوگیری از غصب زمین بالای 556 جریب زمین واقع قریه قرابل ولسوالی پغمان موسوم به شهرک سرادر محمد داوود خان، تمام این زمین را امارتی تثبیت کرده و آن را به کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب‌شده سپرد.

به گفته‌ی رسولی کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها با بررسی این ساحه موضوع را جهت فیصله شرعی و قانونی به محکمه اختصاصی ارسال کرده بود که محکمه اختصاصی با بررسی دقیق و همه جانبه اسناد دلایل و شواهد موجود، کل این شهرک را امارتی تثبیت کرد.

در خبرنامه آمده است که زمین‌های بلندآبه و تپه‌زار بوده و مدعی علیه این قضیه در جریان محکمه اسناد و مدارکی که ثابت کند که این زمین ملکیت شخصی افراد است ارایه کرده نتوانست چون در برخی اسناد ارایه‌شده جعل و تزویر صورت گرفته بود. در مقابل، سندها، دفاتر املاکی و اسناد تصفیه زمین نشان‌دهنده امارتی بودن این زمین‌ها بود که به همین دلیل این زمین به کمیسیون جلوگیری از غصب زمین سپرده شد.

به اساس خبرنامه، کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی و استرداد زمین‌های غصب شده یکی از اهداف اساسی امارت اسلامی افغانستان می‌باشد که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده به همین منظور ایجاد شده است.

این کمیسیون مسوولیت دارد تا زمین‌های امارتی (سلطانی)، مرعی عامه و وقفی غصب شده را از نزد غاصبان و زورمندان و ذوالید غیر شرعی استرداد نماید و این روند در تمام ولایات افغانستان به سرعت ادامه دارد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .