AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۱ ۲۱:۰۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85526337
T T
۰ Persons

Tags

ایران چهارمین صادرکننده بزرگ تیل اوپک شد

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۱ ۲۱:۰۲
News ID: 85526337
ایران چهارمین صادرکننده بزرگ تیل اوپک شد

کابل- ایرنا- ایران با افزایش تولید و صادرات تیل در دولت سیزدهم این کشور چهارمین صادر کننده بزرگ تیل اوپک شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ وزارت تیل، تولید و صادرات نفت ایران امروز دوشنبه11 سرطان، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که همواره تأثیر مستقیمی از شرایط سیاسی و بین‌المللی این کشور داشته است.

خبرنامه افزود: هر زمان که فشارهای تحریم کاهش یافته، ایران این فرصت را داشته تا صادرات تیل خود را افزایش دهد؛ در مقابل نیز اهرم تحریم هر زمان که پرزورتر وارد عمل شده، تولید و صادرات تیل را محدود کرده است.

در خبرنامه آمده: از همان روزهای نخست آغاز به‌کار فعالیت دولت سیزدهم، باوجود در جریان‌ بودن تلاش‌ها برای توسعه مناسبات بین‌المللی برد-برد، طرح‌های بزرگ صنعت نفت معطل خارجی‌ها نماند و نتیجه آن شد که با وجود افزایش 600 عددی تحریم‌ها علیه نفت ایران، تولید و صادرات نفت کشور با افزایش همراه شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ورتکسا، هم‌اکنون صادرات نفت و میعانات گازی ایران از زمان اعمال فشار حداکثری ترامپ علیه ایران ، به بالاترین مقدار رسیده است.

این پایگاه خبری که اخبار جابه‌جایی نفت و گاز در پهنه جهانی را رصد می‌کند، در این گزارش تأکید کرده است که صادرات تیل و میعانات‌ گازی ایران 9 درصد کل صادرات نفت خام و میعانات گازی اوپک را در بر می‌گیرد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .