AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۸ ۱۲:۵۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85522571
T T
۰ Persons

Tags

سومین نشست دوحه گام مثبتی برای تعامل افغانستان با جهان است

کابل- ایرنا- مسئول بخش سیاسی، دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد(یوناما)، گفت: سومین نشست دوحه برای حل مشکلات و تعامل افغانستان با جهان گام مثبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز جمعه ۸ سرطان، در خبرنامه‌ای از دیدار مولوی ذاکر رئیس عمومی دفتر معاونیت سیاسی با سکات سمیت مسئول بخش سیاسی یوناما خبر داد.

سکات سمیت در مورد اجندا و چگونگی نشست سوم دوحه معلومات داد و گفت: نشست قریب الوقوع دوحه که نمایندگان امارت اسلامی نیز در آن اشتراک خواهند کرد، برای حل مشکلات و تعامل گام مثبت است. 

وی افزود: این نشست پس از فاصله زیاد زمانی، یکبار دیگر زمینه خوب صحبت و تعامل رو در رو میان امارت اسلامی و جامعه بین‌المللی را فراهم نموده است.

‏به گفته‌‌ی سمیت، اشتراک امارت اسلامی در نشست آینده دوحه و آغاز گفتگوهای نمایندگان کشورها و سازمان‌های اشتراک کننده در مسایل مربوط به افغانستان، یک دستاورد بزرگ است.

وی از همکاری کمیسیون سیاسی امارت اسلامی با این نشست تشکر نمود و یادآوری گردید که تمرکز یوناما بالای حکومت کنونی افغانستان است تا من‌حیث نظام حاکم با آن صحبت و مسائل افغانستان با آن شریک گردد.

مسئول بخش سیاسی یوناما، نشست دوحه را فرصت مناسب به خاطر دوام تماس مستقیم امارت اسلامی و جامعه بین‌المللی دانست.

او گفت: در سومین نشست دوحه در خصوص تقویت سکتور خصوصی افغانستان و کشت بدیل مواد مخدر بحث‌های مهم خواهد شد، تا به دهاقین افغان کمک‌ها بیشتر گردد و فرصت‌های شغلی از طریق سکتور خصوصی فراهم شود. 

رئیس عمومی دفتر معاونیت سیاسی دولت، گفت: امارت اسلامی آرزومند نتیجه نشست آینده دوحه است تا تعامل میان امارت اسلامی و جهان بیشتر توسعه یابد.

مولوی ذاکر افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی افغانستان، باید در راستای تقویت اقتصادی افغان‌ها کار صورت گیرد و امارت اسلامی می‌خواهد دایره همکاری و تعامل خود را با جهان وسعت دهد.

موصوف به مسئولین یوناما گفت: باید تلاش شود تا نشست دوحه تحت تأثیر کدام طرفی قرار نگیرد و به نتیجه مثبت آن اولویت داده شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .