AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۷ ۱۱:۴۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85521364
T T
۰ Persons

Tags

در اثر شدن جاری شدن سیلاب در بامیان 17 تن کشته و مفقود شدند

کابل- ایرنا- مسئولان محلی ولایت بامیان از جان باختن 7 تن و مفقود شدن 10 تن در اثر جاری شدن سیلاب در این ولایت خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان محلی ولایت بامیان چهارشنبه 6 سرطان، درخبرنامه‌ی اعلام کردند که سیلاب در ولسوالی یکاولنگ‌نمبر1 تلفات جانی و مالی هنگفتی را بر جای گذاشته است.

خبرنامه افزود: دراثر جاری شدن سیلاب عصر روز چهارشنبه درقریه‌جات دزدان چشمه، هزار چشمه و پودینه‌تو ازمربوطات ولسوالی یکاولنگ‌نمبر1 ، هفت تن جان باختند و 10 تن دیگر مفقود شدند.

مسئولان محلی بامیان گفتند که 35 رآس مواشی نیز تلف شده و زمین‌های زراعتی و شمار از خانه‌های مسکونی بشمول سرک‌ها را نیز تخریب شده است که خسارات هنگفتی مالی به مردم وارد کرده است. 

مولوی عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان به منظور مهار و جلوگیری از تخریبات بیشتر سیلاب و رسیدگی به سیلاب زدگان و به‌خصوص نجات اشخاص مفقود شده در صحنه سیلاب‌ها راهی این ولسوالی شده و با فراهم نمودن به موقع وسایل و ماشینری(اسکواتور) عملیات جستجو برای پیدا کردن اشخاص مفقود شده در قریه‌جات هزار چشمه و پودینه تو آغاز نموده است.

مسیر بندش جریان سیلاب را از مسیر سرک و مزارع به سوی سیل برها هدایت کرده و با پاک کاری سیل برها از خسارات احتمالی هرچه بیشتر سیلاب در زمین های زراعتی و تخریب کامل خانه‌های مسکونی جلوگیری نمودند.

به اساس خبرنامه در میان قربانیان زنان و کودکان نیز حضور دارند.

به گزارش ایرنا، در اثر جاری شدن سیلاب‌ها در ولایات مختلف کشور در سال جاری هزاران تن جان باختند و هزاران جریب زمین زراعتی و خانه‌های مسکونی نیز تخریب شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .