AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۶ ۱۶:۱۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85520740
T T
۰ Persons

Tags

اولمرت خواستار برکناری نتانیاهو شد

AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۶ ۱۶:۱۰
News ID: 85520740
اولمرت خواستار برکناری نتانیاهو شد

کابل-ایرنا- «ایهود اولمرت» نخست‌وزیراسبق رژیم صهیونیستی خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو شد.

به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری «سما» فلسطین، امروز چهارشنبه 6 سرطان اعلام کرد اولمرت که بارها مخالفت خود را با سیاست کنونی نتانیاهو اعلام کرده است، گفت: «نتانیاهو تلاش دارد جنگ را طولانی و می‌خواهد اسرائیل را نابود کند».

وی روز یکشنبه نیز اذعان کرد که این رژیم همواره و تا پیش از عملیات «طوفان الاقصی»، قدرت مقاومت فلسطین را دست کم گرفته است.

اولمرت با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی گفت: «ما از مدیریت مسئله فلسطین مطمئن بودیم و فکر می‌کردیم نیازی به حل و فصل آن نداریم».

وی درباره غافلگیری رژیم اشغالگر در عملیات طوفان الاقصی نیز گفت: ما فلسطینی‌ها را دست‌کم می گرفتیم و فکر می‌کردیم که آنها قادر به انجام هیچ کاری علیه ما نیستند و ما باهوش‌تر و قوی‌تر هستیم، اما در نهایت، آنها به ما حمله کردند.

این مقام صهیونیست خواستار توقف جنگ در نوار غزه شد و افزود: ما نیازمند توافقی هستیم که به آزادی تمام اسرای اسرائیلی و استقرار نیروهای بین‌المللی در غزه برای جلوگیری از بازگشت حماس منجر شود.

اولمرت درباره انزوای جهانی رژیم اشغالگر حتی در میان متحدان و موئسسان این رژیم نیز گفت: کابینه «بنیامین نتانیاهو» حمایت جهانی را از دست داده، گرچه ابتدا از پاسخ ما به حماس حمایت کردند، اما بعد از ویرانی در نوار غزه، دیگر از ما حمایت نکردند.

وی با اشاره به آوارگی صدها هزار صهیونیست ساکن شمال سرزمین‌های اشغالی اضافه کرد: اسرائیلی‌ها دیگر به کابینه نتانیاهو اعتماد ندارند و ادامه حیات این کابینه، زمینه بازگشت آوارگان را فراهم نمی‌کند.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توافق با دولت لبنان برای عقب نشینی حزب الله از رودخانه لیتانی شد و ادامه داد: در این چارچوب، می توانیم بسیاری از مناقشات مرزی با بیروت از جمله مسئله مزارع شبعا را حل کنیم.

اولمرت از ارائه طرحی توسط جنرال «اوری ساگی» رئیس سابق واحد اطلاعات نظامی اردو به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها برای توافق با لبنان نیز خبر داد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .