AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۶ ۱۵:۱۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85520701
T T
۰ Persons

Tags

صادرات افغانستان در ماه ثور سال جاری به ۱۱۴٫۶ میلیون دالر رسیده است

کابل- ایرنا- اداره ملی احصائیه و معلومات دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد که مجموع ارزش صادرات کشور در ماه ثور سال جاری، به ۱۱۴٫۶ میلیون دالر و مجموع ارزش واردات نیز به ۹۵۰٫۵میلیون دالر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ اداره ملی احصائیه و معلومات دولت سرپرست افغانستان، امروز چهارشنبه، 6 سرطان، ارقام مربوط به صادرات و واردات کشور را در ماه ثور سال۱۴۰۳ جمع‌آوری، تحلیل و اعلام کرد.

بر اساس گزارش این اداره، مجموع ارزش صادرات کشور در ماه حمل سال ۱۴۰۳ به ۹۵٫۶ میلیون دالر می‌رسید؛ تحلیل ارقام نشان می‌دهد که در ماه ثور سال ۱۴۰۳ نسبت به ماه حمل سال۱۴۰۳ صادرات ۱۹ میلیون دالر افزایش یافته است.

بر بنیاد ارقام این اداره مجموع ارزش واردات کشور در ماه حمل سال۱۴۰۳ به ۶۵۰ میلیون دالر می‌رسید که در ماه ثور سال روان در ارزش واردات ۳۰۰٫۵ میلیون دالر افزایش آمده است.

ارقام نشان می‌دهد که بیش‌ترین صادرات در ماه ثور ۱۴۰۳ به کشورهای پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی و بیش‌ترین واردات نیز از کشورهای ایران، چین و پاکستان بوده است.

در گزارش این اداره آمده است که صادرات کشور شامل صادرات و صادرات مجدد بوده و واردات شامل واردات محصولی و غیر محصولی می‌باشد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .