ایران: خروج بی قید و شرط امریکا از سوریه برای صلح و ثبات منطقه ضروری است

کابل- ایرنا- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، خروج بی‌قید و شرط امریکا از سوریه را برای صلح و ثبات منطقه ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه 5 سرطان به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت خاورمیانه و سوریه گفت: مردم سوریه همچنان از بحران‌های انسانی، تجاوز، اشغال خارجی و تروریسم رنج می‌برند.

وی بیان داشت: با اشغال غیرقانونی، تحریم‌های غیرانسانی، سیاسی کردن بازگشت مهاجرین و بیجا شده‌گان داخلی و جلوگیری از حمایت بین‌المللی برای بازسازی سوریه، برخی کشورهای غربی مسئول طولانی شدن درگیری‌ها هستند چرا که سعی دارند اراده خود را به مردم سوریه تحمیل کنند.

او تصریح کرد: چنین تلاش‌هایی غیرقانونی وغیر اخلاقی هستند و تنها به طول بحران و افزایش رنج‌های مردم سوریه می‌انجامند. جامعه بین‌المللی نباید مردم سوریه را در مبارزه با تروریسم، اشغال خارجی و تروریسم اقتصادی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی تنها بگذارد. حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه باید به طور کامل توسط همه به عنوان تصمیمات شورای امنیت رعایت شود.

ایروانی افزود: هرگونه برنامه‌های جدایی‌طلبانه و ابتکارات خودمختاری نامشروع مردود است. همچنین تمام نیروهای خارجی که حضورشان در سوریه توسط دولت سوریه غیرقانونی شناخته شده، باید از سوریه خارج شوند.

سفیر و نماینده دایمی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در این زمینه، خروج کامل، فوری و بدون قید و شرط نیروهای امریکایی از سوریه برای صلح و ثبات سوریه ضروری است. آنها به جای مبارزه با تروریسم، همچنان از گروه‌های تروریستی تعیین‌شده توسط سازمان ملل مانند جبهه النصره (هیئت تحریر شام) حمایت می‌کنند و نیز به غارت نفت و ثروت مردم سوریه می‌پردازند.

ایروانی تصریح کرد: مبارزه با تروریست‌ها در سوریه باید تا حذف کامل تهدیدهای‌شان ادامه یابد. این کار باید با دقت بالا نسبت به جان غیر نظامیان انجام شود. نباید به تروریست‌ها اجازه داده شود تا تعداد زیادی از غیر نظامیان را به گروگان بگیرند و مناطقی مانند ادلب را به پناهگاه امن خود تبدیل کنند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .