AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۶ ۱۱:۰۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85520215
T T
۰ Persons

Tags

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید اقتصادی امریکا

کابل- ایرنا- نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به تحریم‌های جدید اقتصادی امریکا اعلام کرد: این بخشی از جنگ اقتصادی است که امریکا ظالمانه علیه مردم ایران به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه 5 سرطان، در پاسخ به سؤالی درباره تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران گفت: این بخشی از جنگ اقتصادی است که امریکا ظالمانه علیه مردم ایران براه انداخته است. آنها حمله می‌کنند و ما هم متناسب با آن، دفاع می‌کنیم. آنچه سرنوشت این جنگ اقتصادی را رقم می‌زند، قدرت اراده است؛ نه قدرت اعمال تحریم.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری امریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی ادعا کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری امریکا (OFAC) نزدیک به 50 نهاد و شخص را که شعبه‌های متعددی از شبکه گسترده «بانکداری مخفی / شبکه بانکی در سایه» را تشکیل می دهند تحریم کرد. این شبکه توسط وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح (MODAFL) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و تراکنش میلیاردها دلار از سال 2020 حمایت می‌شوند.

وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فعالیت‌های تجاری درآمدزا، به ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، نقش دارند.

وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه‌ی خود همچنین مدعی شد شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و ده‌ها شرکت صوری خارجی تحت کنترل آنها، وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قادر می‌سازد تا درآمدی را که در خارج بدست می آورند، پنهان کنند و سپس  از آنها برای طیف وسیعی از فعالیت‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله تهیه و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته  مانند پهپادها استفاده کنند.

این درآمد همچنین به تامین تسلیحات و کمک‌های مالی به گروه‌های منطقه‌ای وابسته به ایران، از جمله حوثی های یمن(انصارالله) که به حملات بی پروا به کشتیرانی جهانی ادامه می دهند و همچنین انتقال پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ تجاوزکارانه این کشور علیه اوکراین، کمک می کند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .