جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند پیش برود

کابل- ایرنا- رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ آیت الله سید علی خامنه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز سه‌شنبه 5 سرطان، به مناسبت عید سعید غدیر خم و در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم این کشور، با جمعی از مردم 5 ولایت ایران دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن تشکر از بزرگداشت‌های مردمی عید غدیر بیان کردند: عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است، روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است.

ایشان افزودند: چرا کفار مأیوس شدند؟ این به خاطر تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است یک وقت عقیده‌ی اسلامی هست، عمل اسلامی هست اما سیاست اسلامی نیست. حاکمیت اسلامی نیست. وقتی حاکمیت اسلام به وجود آمد روح اسلام تحقق واقعی پیدا خواهد کرد. روح اسلام امامت است.

آیت‌الله خامنه ای در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران فرمودند جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند پیش برود و پیش رفته است.

ایشان همچنین با بیان اینکه از اول اعتقاد به تعامل با تمام دنیا الا یکی دو استثنا داشته‌ام، فرمودند: روزی افریقای جنوبی کشوری با ساختار تبعیض نژادی بود، که با آن قطع ارتباط کردیم، زمانی که تبعیض نژادی در آنجا از بین رفت، ایران با آن کشور رابطه برقرار کرد.

ایشان افزودند: در برخی از دولت‌های ایران مانند دولت شهید رئیسی که پایبند به مبانی انقلاب بودند، ارتباطات بین‌المللی ما بیشتر تقویت شد.

ایشان در توضیح اینکه نباید ایران به بیگانگان چشم داشته باشند فرمودند :این به معنای قطع ارتباط نیست بلکه به معنای شجاعت و استقلال ملی است که احترام یک ملت را در دنیا بالا می‌برد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .