AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۵ ۱۶:۰۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85519657
T T
۰ Persons

Tags

ترویج زراعت نوین نیاز به تغییر افکار دهقان و مالداران دارد

مزارشریف- ایرنا- سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان، گفت: جهت ترویج زراعت نوین نیاز است افکار دهقانان و مالداران کشور تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در مزار شریف؛ مولوی عطاءلله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طی سفری به ولایت بلخ در نشستی با مولوی نورالهادی ابو ادریس معاون این ولایت بر ضرورت بلند بردن سطح آگاهی دهقانان ‌و مالداران ‌‌و آشنایی آنانان به زراعت نوین ‌و مالداری اصلاح شده تاکید کرد.

سرپرست وزارت زراعت بیان داشت: مسئولیت مسئولان امارتی و به خصوص کارمندان زراعت می‌باشد که روی‌ تغییر افکار مردم کار کنند تا سطح حاصلات زراعتی و مالداری‌شان بلند رفته و هم‌چنان اقتصاد بهتر شود.

عمری روی مسوولیت‌های وزارت زراعت صحبت نمود و اظهار داشت: اصلاح نسل حیوانات، مدیریت زمین، ترویج زراعت نوین، جمع آوری عشر و زکات و مدیریت آب از مسئولیت‌های اساسی وزارت زراعت می‌باشد و از تمام مسئولان محلی ولایت بلخ می‌خواهم که  این پیام را به مردم برسانند  ‌و نیز در تحقق پلان‌های سکتور زراعت و مالداری کارمندان را در محلات همکاری نمایند.

معاون والی بلخ خودکفایی افغانستان را وابسته به زراعت دانست و به مسئولان محلی بلخ دستور داد که با کارمندان زراعت همکاری همه‌جانبه نمایند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .