AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۳ ۱۸:۳۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85517917
T T
۰ Persons

Tags

وزارت خارجه از تعیین سفیر غیر مقیم نیکاراگوئه استقبال کرد

کابل- ایرنا- وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، در دو خبرنامه‌ی جداگانه از اظهارات وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر گفتگو معنی‌دار با حکومت افغانستان و همچنین تعیین سفیر غیر مقیم نیکاراگوئه استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه 3 سرطان، با نشر خبرنامه‌ی در صفحه اکس خود نوشت:‎ وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان از اظهارات سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر حمایت از گفتگو بیشتر با ثبات، دوامدار و حقیقی با حکومت افغانستان استقبال می‌کند.

خبرنامه افزود: امارت اسلامی افغانستان همواره تاکید کرده است که به عنوان حکومت مسئول آماده است با همه جوانب روی مسایل  مشترک گفتگو‌های جامع و نتیجه محور داشته باشد.

در خبرنامه وزارت امور خارجه آمده است: حکومت افغانستان به همه کشور‌های به شمول روسیه تصریح می‌کند که با پایان اشغال در افغانستان عوامل نا امنی از بین رفته است و با آن زمینه برای سرمایه‌گذاری و تطبیق پروژه‌های بزرگ در افغانستان نیز مساعد شده است.

به گزارش ایرنا،سرگئی لاوروف وزیر  امور خارجه روسیه بامداد روز شنبه 2 سرطان، پس از نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان گفت: کشورهای عضو این سازمان خواهان گفتگوی معنادار با حکومت سرپرست افغانستان هستند.

از سوی هم وزارت امورخارجه دولت سرپرست افغانستان از تعیین سفیر غیر مقیم کشور نیکاراگوئه برای افغانستان استقبال کرده است.

در خبرنامه جداگانه وزارت امور خارجه آمده است: امارت اسلامی افغانستان با تعیین سفیر غیر مقیم جمهوری نیکاراگوئه برای افغانستان در بیجینگ موافقت نمود و از آن استقبال می‌کند.

در خبرنامه آمده است که وزارت امورخارجه به سفارت کبرای امارت اسلامی افغانستان در بیجینگ هدایت داده است تا با سفارت نیکاراگوئه در بیجینگ روابط نزدیک کاری داشته باشد.

مسئولان وزارت امور خارجه گفتند: ایجاد روابط دیپلماتیک با جمهوری نیکاراگوئه را پیشرفت مثبت می‌دانیم و و امیدوار هستیم روابط دوجانبه در بخش‌های مورد علاقه میان دو کشور گستر بیشتر یابید.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های نیکاراگوئه امروز یکشنبه 3 سرطان از قول مقامات وزارت امور خارجه این کشور گزارش دادند این کشور آمریکای لاتین برای افغانستان سفیر غیر مقیم تعیین کرده است.

به اساس گزارش رسانه‌های نیکاراگوئه قرار است مایکل کمبیل سفیر این کشور در چین، به عنوان سفیر برای افغانستان وظیفه اجرا کند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .