استقبال پرشور افغان‌ها از برد تیم ملی کریکت در مقابل استرالیا/ افغان‌ها شیرینی توزیع کردند

کابل- ایرنا- همزمان با اعلام برد تیم ملی کریکت افغانستان از تیم استرالیا، هزاران شهروند کشور در ولایات مختلف به جاده‌ها آمده و خوشحالی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ تیم ملی کریکت افغانستان امروز یکشنبه 3 سرطان در یک بازی نمایشی تیم کریکت استرالیا، یگانه تیم تک‌تاز را که چندین بار قهرمان بازی کریکت جهان بود، شکست داد.

شکست تیم کریکت استرالیا در مقابل ملی تیم کریکت افغانستان با استقبال کم‌سابقه و پرشور شهروندان کشور در ولایات مختلف مواجه شده و با بیرون شدن در جاده‌ها از این پیروزی تجلیل می‌کنند.

صدها هزار تن از شهروندان ولایات کابل، خوست، هرات، پکتیا، پکتیکا، ننگرهار، لغمان، کنر، میدان وردک، لوگر، قندهار، بلخ و دیگر ولایات کشور به جاده‌های این شهر‌ها بر آمده و از پیروزی تیم ملی کریکت ابراز خوشحالی کردند.
ضیاء الحق ننگ از شهروندان کابل در این ارتباط گفت: قهرمانان افغان تیم را شکست داد که در دنیای کریکت بادشاهی می‌کرد.

محمد قاسم یکی دیگر از شهروندان کابل بیان داشت: قهرمانان افغان امروز توانستند تیم را شکست دهند که از غرور و تکبر به آسمان نگاه می‌کرد. این یک لحظه تاریخی برای افغانستان است که متکبر دنیای کریکت را شکست دادند.
استقبال پرشور افغان‌ها از برد تیم ملی کریکت در مقابل استرالیا/ افغان‌ها شیرینی توزیع کردند

شهروندان ولایت ننگرهار با استقبال از این پیروزی به همدیگر کیک، کولچه و شیرینی توزیع کردند.

استقبال پرشور افغان‌ها از برد تیم ملی کریکت در مقابل استرالیا/ افغان‌ها شیرینی توزیع کردند

این پیروزی با استقبال مقامات دولت سرپرست افغانستان و سیاسیون مطرح این کشور نیز مواجه شده و آن را پیروزی و افتخار بزرگ برای افغانستان عنوان کردند.

حیات الله مهاجر فراهی معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان، امروز یکشنبه در صفحه اکس خود نوشت: تیم ملی کرکت استرالیا را با 21 دوش شکست در مرحله 8 تیم برتر جام جهانی بُرد و یک پیروزی تاریخی را به نام خود ثبت کرد و امیدوارم این سریال همین‌طور ادامه پیدا کند.

لطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد دولت سرپرست افغانستان نیز در صفحه اکس خود نوشته: پیروزی تیم ملی کریکت مقابل استرالیا را به همه مردم افغانستان تبریک می‌گویم.

حامد کرزی رئیس پیشین کشور نیز نیز گفت: جای مسرت است که تیم ملی کریکت افغانستان در مرحلهٔ رقابتی هشت تیم برتر جام جهانی2024، در برابر تیم ملی کریکت استرالیا به پیروزی دست یافت و باعث شادمانی ملت ما گردید.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز پیروزی تیم ملی کرکت در برابر تیم کرکت استرالیا را تبریک گفت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان نیز با اشتراک‌گذاری تصاویر از تیم ملی کریکت از این پیروزی استقبال کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .