AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۳۱ ۱۶:۲۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85514973
T T
۰ Persons

Tags

پروژه اتصال شرق آسیا به روسیه از مسیر ایران تكميل شد

کابل- ایرنا- خط آهن رشت- کاسپین جمهوری اسلامی ایران سومین ابر‌پروژه خط آهن ایران توسط سرپرست ریاست جمهوری این کشور بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ خط آهن رشت – کاسپین جمهوری اسلامی ایران به طول 37 کیلومتر (رشت- پیربازار 25.3 کیلومتر، 9.7 تا بندر کاسپین و 2 کیلومتر داخل منطقه آزاد انزلی) که قرار بود در دومین سفر استانی رئیس جمهور شهید این کشور به بهره برداری برسد امروز پنجشنبه 31 جوزا، با گرامیداشت یاد و نام این شهید دولت و ملت توسط سرپرست ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

خیرالله خادمی معاون وزیر و رئیس عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران گفت: این مسیر خط آهن آخرین بخش از بندر دریایی شمال به جنوب و حلقه مفقوده این کریدور است که بهره‌برداری شد.

خادمی افزود: این مسیر خط آهن به طول 37 کیلومتر و 40 کیلومتر ریل‌گذاری در ماه ثور تکمیل شد که ظرفیت انتقال بار این خط آهن حداکثر هفت میلیون تن و ظرفیت جابجایی مسافر آن 600 هزار نفر و به علت مسافر کمتر این مسیر، ظرفیت امکان انتقال بار تا 10 میلیون تن وجود دارد.

وی گفت: شاخه دیگری از این راه آهن تا بندرانزلی و شاخه دیگر آن به بندر آستارا و شبکه سراسری خط آهن وصل می‌شود. این مسیر به عنوان کریدور سراسری خط آهن - دریایی از روسیه و فلاند در شمال اروپا به طول 13 هزار کیلومتر از داخل خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و به بندر بمبئی هند می رسد.

این مقام ایران افزود: راه آهن رشت-کاسپین بخشی از پروژه ترانسپورت بین المللی است و با بهره برداری از آن بار و کالاهای شرق آسیا و هند به دریای خزر و سپس به بندر آستراخان روسیه منتقل می شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .