AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۷ ۱۰:۰۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85510505
T T
۰ Persons

Tags

افزایش ۵۷ درصدی تجارت بدون تیل ایران در دولت سیزدهم

AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۷ ۱۰:۰۰
News ID: 85510505
افزایش ۵۷ درصدی تجارت بدون تیل ایران در دولت سیزدهم

کابل- ایرنا- رئیس کل گمرک ایران از رشد ۴۰ درصدی صادرات غیر تیلی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تجارت بدون تیل ایران از ۷۴ میلیارد دالر در سال ۱۳۹۹ با ۵۷ درصد افزایش به ۱۱۶ میلیارد دالر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش ایرنا؛ محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد، شنبه 26 جوزا، در جمع فعالان اقتصادی، اظهار داشت: تجارت بدون تیل ایران (واردات و صادرات) از ۷۴ میلیارد دالر در سال ۱۳۹۹ با ۵۷ درصد افزایش به ۱۱۶ میلیارد دالر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: تجارت بدون تیل از نظر وزنی نیز از ۱۴۷ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به ۱۶۷ میلیون تن رسید، که ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارزش صادرات غیر تیلی در سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۵ میلیارد دالر بود، افزود: میزان صادرات غیر تیلی در سال ۱۴۰۲ با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹ به رقم ۴۹ میلیارد دالر رسید.

به گفته رضوانی‌فر، ارزش واردات در سال گذشته به ۶۶ میلیارد دالر رسید که از این میزان ۲ میلیارد دالر به واردات شمش طلا و ۲.۶ میلیارد دالر به موترهای باربری و کشنده‌ها اختصاص داشته است.

رئیس کل گمرک ایران در خصوص تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در سال گذشته، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حجم تجارت خارجی ایران با کشورهای همسایه با ۱۰ درصد افزایش به بیش از ۶۱ میلیارد دالر رسید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .