جهان براي جلوگیری از جنایت اسرائیل در غزه مکلفیت خویش را درست ادا كند

کابل- ایرنا- رهبر دولت سرپرست افغانستان در پیام عید قربان یک‌بار دیگر ادامه جنایت اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد و از جهان خواست مکلفیت خویش را به خاطر جلوگیری از این جنایت به گونه‌ی درست ادا نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افعانستان، پیام عیدی ملا هبت الله آخوند زاده رهبر دولت سرپرست افغانستان را نشر کرد.

در پیام رهبر دولت سرپرست آمده است: حملات و مظالم صهیونیست‌های اسرائیلی در غزۀ و سایر مناطق فلسطین بالای زنان، کودکان و مسلمانان مظلوم را یک‌بار دیگر به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم و از سایر ممالک می‌خواهیم که بخاطر جلوگیری از این جنایت بزرگ و مظالم وحشیانه مکلفیت‌های خویش را به گونه درست ادا نمایند.

در کشور برادری اسلامی و وحدت تحکیم یافته است
در پیام عیدی ملا هبت الله همچنین آمده است که با آمدن امارت اسلامی در تمام افغانستان نظام شرعی حاکم شده است، شریعت مقدس اسلامی تطبیق گردیده، برای برتری شعائر دینی و گسترش و تقویت مراکز دینی اقدامات مهم صورت گرفته است، این اهداف و ارزش های است که به‌خاطر بدست آوردن آن مردم ایماندار ما مبارزه طولانی نموده و قربانی بزرگ دادند.   

ملا هبت الله در این پیام با اشاره به دیگر آثار برقراری امارت اسلامی، افزوده است: در کشور ما برادری اسلامی و وحدت تحکیم یافته است، سرمایه های عامه ما مانند معادن، زمین، جنگلات و سایر ملکیت ها منحیث بیت المال مصئون می‌باشند. با حاکمیت امارت اسلامی حقوق شرعی تمام اتباع تامین و محفوظ است، هیچ کسی بالای فرد دیگری ظلم و تجاوز نمی‌تواند، جلو ظلم گرفته می‌شود و از حق مظلوم پرسان می‌گردد. 

رهبر دولت سرپرست افزود: با فعالیت محاکم شرعی، شریعت مقدس تطبیق شده است، همچنان فریضه بزرگ امربالمعروف و نهی عن المنکر عملاً انجام می‌شود. در این خصوص در مطابقت به اصول شرعی به منظور اصلاح جامعه اقدامات صورت می‌گیرد. 

ملا هبت الله آخوند زاده گفت: به نصرت الهی و به برکت اقدامات حکیمانه، اخلاص و شفافیت امارت اسلامی گام های مهم در بازسازی، زراعت، آبیاری، سرک سازی، استخراج معادن و سایر بخش‌ها برداشته شده و در حال اجراست.

تاجران مساعدت به مردم را از یاد نبرند

وی بار دیگر با دعوت از تاجران کشور به مساعدت با مردم گفت: امارت اسلامی در بخش اقتصادی بخاطر پیشرفت بیشتر در زمینه اقتصادی و از بین بردن مشکلات اقتصادی مردم بالای تمام سرمایه داران و تاجران یکبار دیگر صدا می‌کند که در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند و در پیشرفت و ترقی افغانستان مسئولیت خویش را ادا نمایند. 

رهبر دولت سرپرست گفت: امارت اسلامی به امنیت آنان و رعایت حقوق همه متعهد است و تمام ادارات امارتی مکلفیت دارند که جهت رفاه و پیشرفت اقتصادی افغانستان برای سرمایه گذاران سهولت های لازم را فراهم کنند و در این بخش به خواست های آنان توجه و رسیدگی نمایند. 

پیام ملا هبت الله افزود: مارت اسلامی به حقوق یتیمان، بیوه زنان، معلولین و فقرا و کمک به آنان قویاً متعهد است. همچنان بالای افغا‌ن‌های سرمایه دار صدا می‌کنیم که مردم بی بضاعت و یتیمان را فراموش نکنند و در راستای پرورش و کمک به آنان توجه کامل نمایند.

حراست از نظام اسلامی مسئولیت مشترک ارکان حکومت است

در پیام رهبر دولت سرپرست از مسئولان دولت خواسته شده که مسئولیت مشترک همه ماست که حراست و خدمت نظام اسلامی خویش را انجام داده و به آن توجه داشته باشیم، این نظام به قیمت خون تعداد زیادی از شهدا و زحمات و قربانی‌های مجاهدین و مسلمانان مخلص بدست آمده است، بیایید که برای حفاظت آن همه با اتفاق و اخلاص ایستاده شویم، مانند برادر در کنار همدیگر قرار گیریم، دسایس دشمنان را خثنی سازیم و قدر امنیت، رفاه، آبادی و نظام حاکم شرعی را بدانیم و برای تقویت و استحکام بیشتر آن دست به کار باشیم.

وی با اشاره به سیلاب‌های اخیر گفته که از زیان‌های جانی و مالی ناشی از سیلاب.ها و سایر آفت‌های طبیعی اخیر در ولایت.های مختلف افغانستان شدیداً متاثر هستیم. مراتب تسلیت خویش را به تمام افغان.های رنج دیده از صمیم قلب شریک می.سازم، به شهدای این رویدادها جنة الفردوس، به مجروحین شفای کامل و عاجل و به خانواده های آسیب دیده، صبر و اجر آرزو داریم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .