AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۵ ۱۳:۰۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85508482
T T
۰ Persons

Tags

یک شهرک جدید برای زلزله‌زدگان سال گذشته هرات افتتاح شد

کابل- ایرنا- معاونیت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان از افتتاح یک شهرک جدید برای زلزله‌زدگان ولسوالی زنده جان ولایت هرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر رسانه‌ی معاونیت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه 24 جوزا، در خبرنامه‌ی اعلام کرد که مفتی عبدالله عزام رئیس عمومی دفتر این معاونیت، در سفر به ولایت هرات، شهرک دیگری که دارای 100خانه می‌باشد، برای زلزله زدگان ولسوالی زنده جان ولایت هرات افتتاح نمود.

عزام در مراسم افتتاح این شهرک گفت: در اثر تغییرات اقلیمی مناطق مختلف کشور بر اثر زلزله و سیلاب آسیب دیده و ساکنان این مناطق متحمل خسارات جانی و مالی هنگفت شده‌اند.

به گفته عبدالله عزام خسارات ناشی از زلزله سال گذشته به شمول مرکز هرات در برخی ولسوالی‌ها را بی‌سابقه خوانده گفت، که بر اثر این زمین لرزه هزاران شهروند خسارات جانی و مالی را متحمل شدند.

رئیس دفتر معاونیت اقتصادی، گفت: برخی از باشنده‌گان هرات به دلیل زلزله سال گذشته هنوز هم سرپناه ندارد و نیازمند کمک هستند، پس لازم است در این زمینه کمک شود، معاونیت اقتصادی و دیگر ارگان های زیربط همچنان به همکاری خویش ادامه می‌دهند.

وی افزود: بسیار خوشحالم که امروز 100خانه برای سرپناه به زلزله زده های هرات توزیع می شود، این 100 خانه در واقع و زنده‌گی نسبتا ارام را برای صدها نفر در این خانه ها فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، در اثر زلزله پی‌در پی سال گذشته در ولایت بیش از 2500 تن جان باختند هزاران مسکونی تخریب شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .