AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۴ ۱۲:۱۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85508026
T T
۰ Persons

Tags

وزارت انرژی 300 میگاوات برق گازی برای جوزجان تولید می‌کند

کابل- ایرنا- معاونیت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان از موظف شدن وزارت انرژی و آب برای ساخت بند برق دوم سروبی و تولید 300 میگاوات برق گازی برای ولایت جوزجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر رسانه‌ی معاونیت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه 24 جوزا، در خبرنامه‌ی اعلام کرد: در نشست نوبتی کمیسیون اقتصادی در مورد ساخت بند دوم برق سروبی و تولید 300 میگاوات برق گازی  در ولایت جوزیجان بحث کردند.

خبرنامه افزود: اعمار بند دوم برق سروبی ولایت کابل، تولید 300 میگاوات برق گازی در ولایت جوزجان، مسوده‌ی تهیه شده از سوی وزارت معادن و پترولیم در مورد مواد ساختمانی و تعدادی دیگر از موضوعات اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست به وزارت آب و انرژی وظیفه سپرده شد تا با در نظر داشت نظریات کمیسیون اقتصادی در مورد احداث بند برق دوم سروبی با شرکت‌های مختلف بحث تخنیکی نموده و گزارش آن را به کمیسیون اقتصادی ارائه نماید.

همچنان به این وزارت هدایت داده شد تا به شمول وزارت معادن و پترولیم بحث‌های تخنیکی در مورد تولید 300 میگاوات برق گازی در ولایت جوزجان با شرکت ارائه کننده طرح انجام و گزارش خویش را به کمیسیون اقتصادی ارائه نماید.

کمیسیون اقتصادی در مورد مسوده مواد ساختمانی(ریگ، جغل، سنگ تهداب) که از سوی وزارت معادن و پترولیم ارائه شده بود، نیز صحبت کردند و پس از ارزیابی همه جانبه مسوده‌ی یاد شده، به کمیته تعیین شده در موافقتنامه مواد ساختمانی به رهبری وزارت معادن و پترولیم وظیفه سپرده شد که با توجه به تعدیلات وارده از سوی کمیسیون اقتصادی، به منظور غنی سازی هرچه بیشتر این مسوده نشست مشترکی را با وزارت‌خانه‌ها و ادارات ذیربط تشکیل و مسوده نهایی را برای منظوری به دفتر رهبر امارت اسلامی  ارسال نماید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .