AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۳ ۲۲:۱۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85507225
T T
۰ Persons

Tags

امارت اسلامی: اسرائیل باید مجبور به پرداخت هزینه‌ در غزه شوند

کابل- ایرنا- خبرگزاری دولتی افغانستان در مطلبی نوشته که مجاهدین فلسطین پیروز می‌شوند اما اسرائیل باید مجبور به پرداخت هزینه‌های جنایت و تخریب‌کاری شان در غزه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ خبرگزاری باختر دولت سرپرست افغانستان امروز چهارشنبه 23 جوزا، در مطلب تحت عنوان «مجاهدین قلسطین پیروز می‌شوند؛ اسرائیل باید مجبور به پرداخت هزینه‌ها شود»، نوشت: شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه طرح ارائه شده از سوی امریکا، کشور حامی اسرائیل را که در خصوص تقویت آتش بس در زه ارائه شده بود، تصویب کرد.

این طرح امریکایی شامل تقویت آتش‌بس، تبادل اسرا، خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و برخی موارد دیگر است.

حماس از تایید این توافق به شرط حمایت از تمامی حقوق فلسطینی‌ها استقبال کرده و آمادگی خود را برای مذاکره نشان داده است.

رژیم صهیونیستی با این توافق مخالفت کرد، زیرا می‌خواهد جنبش حماس را به طور کامل نابود کند و امور امنیتی غزه را در دست بگیرد.

اسرائیل همچنین خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان خود است که برای حماس و دیگر گروه های جهادی فلسطینی غیرقابل قبول است.

ارائه چنین توافقی از سوی امریکا، استعفای بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل، استعفای دیگر اعضای مهم اردو و فرار سربازان، دولت نتانیاهو از سنگر‌ها و ادامه جنگ در غزه دستیابی به اهداف و مخالفت فزاینده با دولت نتانیاهو چیزی است که به وضوح شکست اسرائیل در جنگ جاری غزه و پیروزی مجاهدین فلسطینی از جمله جنبش حماس را تایید می‌کند.

اسرائیل در هشت ماه گذشته با وجود مصرف میلیاردها دالر از سوی امریکا و سایر کشورها نتوانسته است به اهداف خود درغزه (نابودی حماس و آزادی اسرا) دست یابد.

پس از تصویب آتش‌بس، باید هر چه سریعتر آتش بس برقرار شود، نیروهای اسرائیلی از غزه عقب نشینی کنند و اسرائیلی‌ها مجبور به پرداخت غرامت به ساکنان غزه و خانواده‌های قربانیان شوند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .