AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۳ ۱۸:۲۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85507043
T T
۰ Persons

Tags

سازمان ملل رژیم صهیونیستی را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار داد

کابل- ایرنا- سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی را به لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ آنتونیو گوترش سرمنشی عمومی سازمان ملل  امروز چهارشنبه 23 جوزا، در گزارشی که یک نقل آن در به رسانه‌ها درز کرده اسن، گفت: در سال 2023 خشونت علیه کودکان در درگیری‌های مسلحانه بشدت گسترش یافت و به طور شوکه‌کننده‌ای 21 درصد افزایش یافت.

این گزارش قرار است فردا رسما منتشر شود و در آن آمده است که خشونت منجر به مرگ و جراحت کودکان در مقایسه با سال قبل از آن 35 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خبرگزاری آناتولی نوشت: این گزارش حاکی است که در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان شدیدترین موارد نقض حقوق کودکان در مناقشه‌های مسلحانه رخ داده است.

سازمان ملل در سال 2023 حدود 32 هزار و 990 مورد نقض شدید حقوق کودکان را راستی‌آزمایی کرد که 30 هزار و 705 مورد در سال 2023 رخ داده و 2 هزار و 285 مورد دیگر در سال‌های قبل رخ داده بود اما در سال 2023 راستی‌آزمایی شد.

رژیم صهیونیستی برای اولین بار به این فهرست اضافه شده است. در گزارش گوترش تاکید شده است که در پی تحولات نوار غزه، نقض گسترده حقوق کودکان در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین 155 درصد افزایش یافته است.

در این چارچوب، هفت هزار و 837 مورد نقض حقوق بشر علیه چهار هزار و 247 کودک فلسطینی در کرانه باختری، غزه و قدس شرقی ثبت شده که عامل آنها ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست بوده‌اند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .