AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۲ ۱۵:۴۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85505701
T T
۰ Persons

Tags

ایران جزو پنج کشور برتر جهان در کاهش مرگ و میر مادران قرار گرفت

کابل- ایرنا- رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران جزو پنج کشور برتر جهان در کاهش مرگ و میر مادران هنگام ولادت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ خانم سودابه کاظمی رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه 22 جوزا، گفت: ایران جزو 5 کشور جهان در کاهش مرگ و میر مادران هنگام ولادت قرار گرفته است و این شاخص به 22 تن در 100 هزار نفر جمعیت است که کاهش چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است.

وی افزود: متخصصان حوزه زنان و زایمان در بحث جوانی جمعیت نقش مهمی دارند و لازم است در سیاست گذاری‌های جمعیتی جایگاه ثابتی برای آنان در نظر گرفته شود و به عنوان عضو اصلی قرارگاه جوانی جمعیت قرار گیرند.

خانم کاظمی بیان داشت: در سیاست‌گذاری‌های سلامت نیز جایگاه متخصصان زنان و زایمان نیز باید تعریف شود و در سیستم نظام سلامت باید مورد توجه قرار گیرند زیرا نقش مهمی در جوانی جمعیت و تشویق زنان به سمت افزایش بارداری، مراقبت‌های سالم و زایمان طبیعی و ایمن دارند.

ایران در شاخص سلامت مادران در جهان جلو است

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام صحی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در دنیا در حوزه دستاوردهای علمی زنان و زایمان جلو هستیم، آفت کار ما این است که وارد جزئیات می‌شویم و از موضوع اصلی غافل می‌مانیم.

وی با اشاره به اینکه داکتری عامل اصلی سلامت در جامعه است و تاریخ نشان داده که ما در این بخش بر تارک دنیا می درخشیم، افزود: هیچ کدام از تمدن‌های جهان، به اندازه ایران تاریخ صحی ندارند.

رئیس سازمان نظام صحی ایران با یادآوری این نکته که متخصصان زنان و زایمان با زنانی روبرو هستند که ضامن بقای نسل هستند، اظهار داشت: نفس طبیعت وابسته به زن است و  جنس زن مظهر اکمل درمان است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .