AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۹ ۲۱:۲۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85502483
T T
۰ Persons

Tags

9 پیشنهاد ایران در نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه دی-8 درباره غزه

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه دی-8 درباره غزه 9 پیشنهاد را برای بررسی و تصمیم‌گیری را اعلام و اظهار امیدواری کرد که این نشست نتایج عملی و فوری در راستای کاهش رنج و آلام مردم شریف غزه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز شنبه 19 جوزا، 9 پیشنهاد را در نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه دی-8  ارایه کرد که به این شرح است:

1 . ایجاد برنامه حمایتی سازمان دی هشت در خصوص فلسطین. این برنامه می‌تواند کمک‌ها و مشارکت‌های جمعی اعضای سازمان به نیازهای توسعه‌ای و بازسازی فلسطین را در دستور کار داشته باشد.

2 . حمایت دی هشت از تشکیل کنفرانس بین‌المللی بازسازی غزه و ایجاد صندوق اسلامی جهت جمع آوری کمک‌های مالی کشورهای اسلامی.

3 . تشکیل گروه تماس دی هشت جهت همراهی با گروه تماس OIC در پیگیری بین‌المللی توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به این منطقه.

4 . قطع و تعلیق هرگونه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی.

5 . شناسایی اردوی رژیم اشغالگر صهیونیستی و نهادهای امنیتی آن به عنوان «نهادهای تروریستی»  به دلیل ارتکاب  جنایات نسل کشی، جنایات جنگی و نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشر دوستانه.

6 . حمایت سازمان دی هشت از شناسائی رژیم اسرائیل به عنوان یک موجودیت آپارتاید وتلاش مشترک کشورهای عضو برای احیای قطعنامه 3379  مجمع عمومی سازمان ملل متحد

7 . حمایت سازمان دی هشت از برگزاری گفت‌وگوهای فراگیر فلسطینی با شرکت همه گروه‌های فلسطینی جهت اجماع و وحدت ملی فلسطینی و توافق برای اداره مناطق فلسطینی پس از پایان جنگ وبرگزاری انتخابات.

8 . درخواست سازمان دی هشت برای تعلیق عضویت و شرکت رژیم متجاوز صهیونیستی در نهادها و رویدادهای بین المللی از جمله اخراج این رژیم از المپیک پاریس‌ و...

9 . تشکیل کمیته حقوقی مشترک از سوی کشورهای عضو سازمان دی هشت به منظورحمایت حقوقی از فلسطین در کارزارهای حقوقی بین المللی جاری در دیوان بین‌المللی دادگستری ودیوان بین‌المللی کیفری و غیره.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .