نهادهای مدد‌رسان، کمک‌های خود را بر کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل متمرکز کنند

کابل- ایرنا- سرپرست بانک مرکزی افغانستان در دیدار با رئیس برنامه‌های انکشافی سازمان ملل گفت: نهادهای مدد‌رسان کمک‌های خود را بر کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل متمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ بانک مرکزی افغانستان، امروز چهارشنبه 16 جوزا، از دیدار هدایت الله بدری، سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک، با استیفن رادریکز، رئیس برنامه‌های انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان خبر داد.

در این دیدار، سرپرست ریاست بانک مرکزی، روی بهبود سکتور بانکی، بانکداری اسلامی، پرداخت‌های الکترونیکی و تمویل مالی تشبثات کوچک، صحبت کرده و این موارد را در توسعه اقتصادی افغانستان با اهمیت شمرده و تقویت این بخش‌ها  را نیاز عصر حاضر خواند.

سرپرست ریاست کُل بانک مرکزی همچنین گفت که دافغانستان بانک توانسته است سکتور بانکی را به خوبی مدیریت نماید و در توسعه  بانکداری اسلامی گام‌های مهمی بردارد.

به گفته وی، بانک مرکزی در زمینه پرداخت‌های الکترونیکی نیز اقدامات عملی انجام داده و  قوانین و مقررات منظم به منظور تقویت تمویل مالی تشبثات کوچک را ایجاد کرده است  تا بتواند نقش مثبتی خود را در رشد اقتصاد کشور ایفا نماید.

 بدری بیان داشت: ما معتقدیم که دسترسی به خدمات مالی مناسب می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی افراد کم درآمد و کاهش فقر در کشور داشته باشد.

 سرپرست بانک مرکزی خاطرنشان کرد که این بانک خواهان روابط بهتر با همه نهادهای کمک کننده بوده و امیدوار است که نهادهای مددرسان،  کمک‌های خود را بر کاهش نرخ بیکاری و ایجاد شغل متمرکز نمایند.

در این نشست، استیفن رادریگز، رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل متحد، از دستاوردهای د افغانستان بانک در زمینه ثبات پول افغانی، کنترل نرخ تورم، مدیریت سکتور بانکی و رشد اقتصاد به نیکویی یاد کرده و  روی همکاری‌های آن نهاد در بخش‌های سکتور بانکی، توسعه بانکداری اسلامی، تمویل مالی تشبثات کوچک، پرداخت‌های الکترونیکی و شماری از موضوعات دیگر، تاکید ورزید.

 در این نشست بر علاوه استیفن رادریگز، رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل متحد  و هیئت همراه، شماری از آمرین آمریت‌های د افغانستان بانک نیز حضور داشتند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .