AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۶ ۱۷:۱۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85499769
T T
۰ Persons

Tags

گلبدین حکمتیار ادعاهای ظریف درباره کنفرانس «بن» را رد کرد

کابل- ایرنا- گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی أفغانستان، ادعاهای جواد ظریف درباره دستاوردهای کنفرانس بن را رد کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ گلبدین حکمتیار یکی از رهبران سیاسی و جهادی افغانستان امروز چهارشنبه 16 جوزا، در واکنش به گفته‌های اخیر جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی مبنی بر اینکه تیم دیپلماتیک ایران در نشست بن مانع برنامه‌های امریکا و اروپا در افغانستان شد، سخنان وی را رد کرد.

وی در پاسخ به این بخش از ادعای ظریف که گفته بود قرار بود که آمریکا طالبان خوب را در أفغانستان روی کار بیاورند و ما  مانع بازگشت نظام پادشاهی به افغانستان شدیم، نوشته است: «طالبان نه در كنفرانس بن حضور داشتند و نه در حكومت ساختِ بن سهمى داشتند، اما ظاهر شاه را كه آوردند، نه به عنوان پادشاه [بلکه] به عنوان باباى ملت[آوردند]؛ و درعوض وى كسى را رئيس جمهور ساختند كه دست‌هاى اين باباى ملت را مى‌بوسيد؛ براى آمريكا و بريتانيا اعاده وى مهم بود نه سلطنتش!

این رهبر جهادی افغانستان اينگونه ادامه داده كه گروهى تحت پوشش اصلاح‌طلبى دروغين، امريكا را در اشغال افغانستان و عراق كمك كرد و جنگجويان كرايى برايش فراهم نمود، خون‌هايى كه پس از معاهده بن در افغانستان، عراق، سوريه، ليبيا، سودان و... ريخته شده امضاء كنندگان معاهده بن در آن شريک جرم امريكا هستند. آنها از اين نيز شرمى نداشتند كه دست در دست شيطان بزرگ گذاشتند! چه جوابى به امت اسلامى، مردم ايران و رهبر انقلاب دارند كه آمريكا را شيطان بزرگ گفت؟! مدافعين معاهده ننگين بُن بايد با سرافگندگى اشک ندامت بريزند، نه اينكه با زهرخند‌هاى منفور و دروغ پردازى‌هاى شرم‌آور در پى دفاع از آن باشند.

رهبر حزب اسلامی در ادامه افزوده است: آنها ننگين ترين معاهده تاريخ را امضاء كرده‌اند، معاهده‌اى كه اشغال خونين بيست ساله افغانستان، اشغال عراق، جنگ ليبيا و سوريه را در پى داشت،جنگ‌هاى شيعه و سنى، انفجار‌ها در مساجد و تكايا، ويرانى چند كشور، كشتار بيش از دو میليون مسلمان در اين جنگ‌ها و تمامى جنگ‌هاى خونين قرن 21 از پيامد‌هاى معاهده بن بود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .