AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۶ ۱۱:۰۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85499178
T T
۰ Persons

Tags

زعفران افغانستان برای نهمین بار در جهان مقام نخست را از آن خود کرد

کابل- ایرنا- وزارت زراعت و مالداری دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد که زعفران افغانستان از نگاه ذائقه برای نهمین بار در سطح جهان مقام نخست را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان، امروز چهارشنبه 16 جوزا، در خبرنامه‌ی اعلام کرد که زعفران افغانستان از نگاه ذائقه برای نهمین بار در سطح جهان مقام نخست را از آن خود کرده است.

خبرنامه افزود: زعفران افغانستان برای نهمین بار در انستیتوت بین‌المللی ذائقه کشور بلژیک (International taste Institute ) بعد از تست لابراتوار از نمونه زعفران هرات از لحاظ ذائقه مقام نخست و تندیس (Superior Taste) را از آن خود ساخت. 

در خبرنامه این وزارت آمده است که همه ساله از تمام کشورهای تولید کننده زعفران در انستیتوت بین‌المللی ذائقه در کشور بلژیک تست کیفیت زعفران گرفته می‌شود که امسال زعفران افغانستان مانند سال‌های پیش بازهم جایگاه نخست کیفیت و ذائقه را از آن خود ساخته است.

بر بنیاد خبرنامه، انستتیوت بین‌المللی ذائقه در کشور بلژیک موقعیت دارد که همه ساله به اساس معیارهای مشخص، محصولات غدایی کشورهای مختلف جهان را ارزیابی می‌نماید که مطابق به ارزیابی‌های انستیتوت متذکره زعفران افغانستان تندیس بهترین طعم را دریافت نموده است.

خبرنامه افزود: زعفران از نباتات صنعتی با ارزش افغانستان می‌باشد که به اساس معلومات ریاست احصایه و معلومات زراعتی وزارت زراعت در سال ۱۴۰۲ در مجموع ساحه ۸ هزار ۳۰۴ هکتار زمین ۲۶ ولایت کشور تحت کشت زعفران قرار داشته که از مجموع آن  به مقدار ۲۳.۲۴۹ متریک تن زعفران جمع آوری شده بود که تنها مقدار ۲۲.۲۴۰ متریک تن آن از ولایت هرات برداشت شده بود.

احداث قطعات نمایشی، توزیع پیاز زعفران، وسایل پروسس و بسته بندی و ارائه رهنمایی‌های فنی و تخنیکی از کارهای است که وزارت زراعت برای زعفران کاران کشور انجام داده است و تلاش دارد که این فعالیت‌ها را بیشتر بسازد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .