AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۵ ۱۱:۴۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85498677
T T
۰ Persons

Tags

کابل از حذف نام سران دولت سرپرست از فهرست گروه‌های ممنوعه قزاقستان استقبال کرد

کابل- ایرنا- وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان از تصمیم رئیس جمهور قزاقستان مبنی بر حذف نام سران دولت سرپرست افغانستان از فهرست گروه‌های ممنوعه استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا درکابل؛عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه 15 جوزا، با نشر خبرنامه‎ی در صفحه اکس خود نوشت: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان تصمیم آقای قاسم جومارت، رئیس جمهوری قزاقستان مبنی بر حذف نام امارت اسلامی افغانستان از فهرست گروه‌های ممنوعه آن کشور استقبال می‌کند.

خبرنامه افزود: وزارت امور خارجه این گام را پیشرفتی مهم در درک قزاقستان در رابطه به امارت اسلامی و از میان برداشتن مانعی در برابر ارتقای سطح روابط دوجانبه می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قزاقستان شریک مهم تجاری و تزانزیتی افغانستان در منطقه است و این تصمیم راه را برای پیشرفت در روابط دوجانبه و همکاری‌های بیشتر اقتصادی خواهد گشود که به نفع دو کشور می‌باشد.

به گزارش ایرنا؛ قاسم جومارت رئیس جمهور قزاقستان امروز دوشنبه 14 جوزا، اعلام کرد که به منظور توسعه همکاری اقتصادی با افغانستان، نام سران طالبان را از فهرست گروهای تروریستی خارج کرده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .