AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۴ ۱۰:۵۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85498093
T T
۰ Persons

Tags

دولت سرپرست در هماهنگی با نهاد‌های بین‌المللی به بی‌جاشدگان داخلی رسیدگی می‌کند

کابل- ایرنا- وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد که در همکاری و هماهنگی نهاد‌های بین‌المللی به وضعیت بی‌جا شدگان داخلی رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان دولت سرپرست افغانستان، امروز دوشنبه 14 جوزا، از نشست مشترک با نمایندگان کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، سازمان بین‌المللی مهاجرت و اداره هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد، به منظور انتقال بی‌جاشدگان داخلی به محلات اصلی شان خبر داد.

مولوی سردار شیرزاد، رئیس رسیدگی به وضعیت بی‌جاشدگان داخلی گفت: یکی از اهداف مهم امارت اسلامی این است تا خانواده‌های بی‌جاشده به محلات اصلی شان برگردند.

به گفته شیرزاد، با روی کار آمدن امارت اسلامی، در سال‌های گذشته بسیاری از خانواده‌ها به جاهای اصلی شان انتقال داده شده و اکنون همکاری نهاد‌های  همکار لازم است تا خانواده‌های بیشتر به محلات اصلی شان انتقال یابند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر حدود ۳ میلیون بی‌جاشده وجود دارد که از این میان هزاران خانواده طور داوطلبانه آماده انتقال به مناطق اصلی شان هستند.

وینست، هماهنگ کننده کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز گفت: همیشه باهم کار کردیم و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا برای رسیدگی به بی‌جاشدگان داخلی کارهای عملی را آغاز کنیم.

در این نشست بر ایجاد یک تیم تخنیکی مشترک و همکاری و هماهنگی بیشتر برای رسیدگی به وضعیت بی‌جاشدگان داخلی تأکید شد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .