AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۴ ۱۰:۵۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85498089
T T
۰ Persons

Tags

اندونیزیا در بخش تعلیم و تربیه و استخراج معادن افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند

کابل- ایرنا- معاون رئیس جمهور اسبق اندونیزیا اعلام کرد که کشورش خواهان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیه و استخراج معادن افغانستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان، یکشنبه شب، با نشر خبرنامه‌ای از دیدار مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست با یوسف کالا معاون رئیس جمهور اسبق و رئیس برحال شورای مساجد کشور اندونیزیا و هیئت همراه‌اش، خبر داد.

در این دیدار یوسف کالا از کارهای مهم انجام شده و پیشرفت‌های صورت گرفته در افغانستان ابراز خرسندی کرده و از ادامۀ همکاری‌های کشورش به افغانستان اطمینان داد‌و افزود که ما خواهان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیه و استخراج معادن هستیم که نیازمند همکاری همه جانبۀ امارت اسلامی افغانستان می‌باشد.

یوسف کالا همچنین خاطرنشان کرد که امارت اسلامی افغانستان مشکلات کشور خویش را به گونه‌یی حل کرده است که مثال خوبی برای سایر کشورها محسوب می‌شود.

وی از فراهم شدن فرصت‌های تحصیلی برای جوانان افغان از سوی دولت اندونیزیا خبر داد و گفت در نشست‌های بین‌المللی معلومات نادرستی در مورد افغانستان مطرح می‌شود که این موضوع دور از حقیقتی است که ما آن را از نزدیک مشاهده نمودیم.

در همین حال عبدالحمید اول‌الدین، طی سخنانی با تمجید از تغییرات مثبت که در افغانستان به میان آمده، گفت که ما خواهان رشد اقتصادی و استحکام روابط میان این دو کشور هستیم و از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست تأمین امنیت سرتاسری، منع کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر، محو فساد اداری، جمع‌آوری معتادین اعم از کودکان و زنان را از دست آورد‌های دولت کنونی عنوان کرد.

عبدالسلام حنفی، تعیین کفالت برای یتیمان و بیوه‌زنان شهداء و مدیریت، انتقال و جابه‌جایی بیش از دو میلیون مهاجر اخراج شده افغان از کشورهای همسایه را از از دیگر دستاوردهای امارت اسلامی برشمرد و افزود که پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی در نقاط مختلف این کشور در حال تطبیق می‌باشند.

معاون دولت سرپرست تصریح کرد: افرادی هستند که حقایق افغانستان را پنهان نموده معلومات نادرست را به دیگران می‌رسانند، اما امارت اسلامی افغانستان در زمینۀ پیشرفت و ترقی این کشور متعهد بوده با تمامی امکانات در این راستا تلاش می‌ورزد.

مولوی عبدالسلام حنفی با استقبال از سرمایه‌گذاری‌های کشور اندونیزیا در بخش‌های مختلف در افغانستان، گفت که امارت اسلامی خواهان روابط نیک و حسنه با همۀ کشورها به‌خصوص اندونیزیا است و نیز تمامی تسهیلات لازم را برای تاجران و سرمایه‌گذاران این کشور فراهم خواهد کرد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .