متقی: خواهان اشتراک معنی‌دار در نشست دوحه ‌۳ هستیم

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، گفت: امارت اسلامی خواهان اشتراک معنی‌دار در نشست دوحه‌ ۳ که باعث فلاح مردم و کشور گردد، می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امورخارجه دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز یکشنبه 13جوزا، با نشر خبرنامه‌ی از دیدار مولوی امیر خان متقی سرپرست این وزارت با توماس نیکلاسن، نمایندهٔ ویژه اتحادیهٔ اروپا برای افغانستان در کابل خبر داد.

نیکلاسن در این دیدار روی اهمیت اشتراک نمایندگان امارت اسلامی افغانستان در نشست دوحه 3 تأکید نمود که طی آن در‌ مورد موضوعات مهم بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

وی همچنان ملاحظات‌اش را در رابطه به این نشست با وزیر امور خارجه شریک نمود.

متقی هم گفت: در دیدار با خانم روزمری دیکارلو، معاون سر منشی ملل متحد،به کابل گفت‌وگوهایی سازنده داشتند.

وی همچنان افزود: امارت اسلامی افغانستان چگونکی برگزاری نشست دوحه 3 را بررسی می‌کند و سپس موقف خویش را اعلام خواهد نمود.

سرپرست وزارت امور خارجه اظهار داشت: پالیسی امارت اسلامی افغانستان بر مبنای توازن و تعامل مثبت با تمام کشورهای جهان بوده و خواهان اشتراک معنی‌دار در نشست دوحه 3 که باعث فلاح مردم و کشور گردد، می‌باشد.

متقی خاطرنشان کرد: افغانستان پس از 45 سال جنگ و ویرانی به امنیت کامل رسیده و دستآوردی‌های مثبت چشم‌گیری را در عرصه‌های مختلف تجربه می‌کند.

به گزارش ایرنا، قرار است سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف در امور افغانستان، به میزبانی سازمان ملل متحد به تاریخ 10 سرطان در قطر برگزار شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .