AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۲ ۱۶:۱۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85496371
T T
۰ Persons

Tags

ده پروژه مالداری در ولایت پکتیا افتتاح شد

AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۲ ۱۶:۱۱
News ID: 85496371
ده پروژه مالداری در ولایت پکتیا افتتاح شد

کابل- ایرنا- وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان از افتتاح 10 پروژه مالداری در ولایت پکتیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت زراعت، آبیار و مالداری دولت سرپرست افغانستان امروز شنبه 12 جوزا، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که در سفر مولوی صدر اعظم عثمانی معین زراعت و مالداری این وزارت 10 پروژه مالداری در ولایت پکتیا افتتاح شده است.

خبرنامه افزود: این پروژه‌ها شامل ایجاد 10 واحدهای وترنری در 8 واحد اداری پکتیکا، توزیع خوراکه حیوانی  برای 250 تن از مالداران متضرر شده از خشک سالی در 4 واحد اداری، توزیع خوراکه چاق کننده حیوانات برای 350 مالدار در 6 واحد اداری، ثبت نام 300 مالدار نیازمند جهت کمک در بخش صحت حیوانی در 4 واحد اداری،  کمک مواد مورد نیاز برای 10 واحد کلینیک جهت کمپاین واکسین حیوانات در یک سال دو مرتبه (واکسین بیش از 200 هزار حیوان)، آموزش مالداران می‌باشد.

معین زراعت و مالداری وزارت زراعت،گفت: زراعت و مالداری بنیاد اقتصاد هر مملکت است، در صورت توجه و کار به این دو سکتور مهم از محتاجی همسایه‌ها و بیرونی‌ها خلاص می‌شویم، بلند رفتن اقتصاد ملک سبب زندگی و اقتصاد بهتر می‌شود.

مولوی عبدالخالق عابد والی ولایت پکتیکا، گفت: افغانستان در 50 سال جنگ آسیب دیده است، وجود حیوان، انسان، جنگل، کوه و خاک از این جنگ‌ها متضرر است، این کمک‌های برای پیشرفت مالداری و بهبود زندگی مردم موثر است، از مسئولان توقع داریم به کارهای شان متوجه بوده و به نیازمندی‌های مالداران برسند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .