AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۲ ۱۱:۵۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85495657
T T
۰ Persons

Tags

دولت سرپرست جهت برطرف ساختن مشکلات سیلاب‌زدگان تلاش دارد

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، گفت: جهت برطرف ساختن مشکلات متضررین آفات طبیعی به ویژه سیلاب‌زدگان تلاش داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز شنبه 12 جوزا، از دیدار مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست با شیخ کمال‌الدین حقانی رئیس شورای علمای ولایت بغلان در کابل خبر داد.

شیخ کمال‌الدین حقانی رئیس شورای علمای ولایت بغلان راجع به وضعیت مردم این ولایت پس از جاری شدن سیلاب‌های اخیر در کشور به معاونیت اداری دولت سرپرست معلومات داد.

وی افزود: سیلاب‌های اخیر باعث شهادت ده‌ها تن شده و راه‌های مواصلاتی و زمین‌های زراعتی زیادی را تخریب و از بین برده است.

رئیس شورای علماء بغلان با اشاره به مشکلات سیلاب‌‌زدگان و خانواده‌های شهداء، از مسئولان امارت اسلامی خواست تا در زمینه رسیدگی به چالش‌های آنان و ترمیم سرک‌ها و ایجاد سرپناه برای آسیب دیدگان سیلاب‌ها توجه خاص نمایند.

مولوی عبدالسلام حنفی، یکبار دیگر با خانواده‌های جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان سیلاب‌های ولایت بغلان ابراز همدردی نمود.

وی افزود: سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان و دیگر ولایات، مصیبت بزرگ و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است که باعث جان باختن و بی‌خانمان شدن ده‌ها تن از شهروندان ما گردید و خانواده‌های زیادی را متضرر ساخت. 

معاون اداری دولت سرپرست، گفت: امارت اسلامی جهت برطرف ساختن مشکلات متضررین این آفات طبیعی از هیچ تلاشی دریغ ‌نورزیده و با تمامی امکانات به آنان رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در اثر جاری شدن سیلاب‌های شدید در ولایت بغلان بیش از 200 تن جان باختند و در کنار زخمی شدن صدها تن دیگر هزاران خانه‌ی مسکونی و زهراران جریب زمین زراعتی نیز تخریب شدند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .