AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۱ ۱۲:۴۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85495007
T T
۰ Persons

Tags

مراسم یادبود رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و دوباره یک دقیقه سکوت

کابل- ایرنا- مراسم یادبود شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ مراسم یاد‌بود از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه 10 جوزا، برگزار شد تا یاد و خاطره رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران و نیز سایر شهدای سقوط چرخبال ایرانی را گرامی بدارند.

مجمع عمومی سازمان ملل به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور شهید ایران و همراهان او از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط چرخبال، در نخستین نشست خود پس از این سانحه، یک دقیقه سکوت کرد. علاوه بر این شورای امنیت سازمان ملل و نیز سفرای جنبش عدم تعهد نیز در نخستین نشست‌های خود به احترام شهدای این سانحه یک دقیقه سکوت کردند و ایستادند.

امریکا در پی وقوع این سانحه دلخراش پیام تسلیت رسمی صادر کرد که صدور این پیام تسلیت از سوی وزارت خارجه امریکا موجب خشم سناتورهای تندرو و مخالف جمهوری اسلامی ایران شد اما یک مقام امریکایی در سازمان ملل ، با طرح ادعاهایی درباره سوابق آیت الله رئیسی و حمایت از مردم ایران، اعلام کرده است که در مراسم حضور نخواهد یافت.

همزمان تعداد اندکی از گروههای مخالف و معاند جمهوری اسلامی ایران که از اقدام سازمان ملل برای برگزاری این مراسم خشمگین بودند، تحت تدابیر پلیس نیویورک در مقابل سازمان ملل تجمع کردند اما تجمع آنان حتی مورد استقبال رهگذران نیز قرار نگرفت.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه 30ثور، در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح بند آبی قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان ولایت آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی والی ولایت آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .