AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۱ ۱۲:۰۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85494619
T T
۰ Persons

Tags

جنرال صهیونیست: ما جنگ غزه را می‌بازیم

AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۱ ۱۲:۰۲
News ID: 85494619
جنرال صهیونیست: ما جنگ غزه را می‌بازیم

کابل- ایرنا- یکی از جنرال‌های رژیم صهیونیستی ازتنگنایی خبر داد که نظامیان صهیونیست در غزه به آن گرفتار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «اسحاق بریک» جنرال صیهونیست از اوضاع ناگوار نظامیان این رژیم جعلی در غزه پرده برداشت.

وی به شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: من شش بار با نتانیاهو قبل از حمله زمینی به غزه ملاقات کردم و به او درباره ماندن نیروها در غزه هشدار دادم.

این جنرال اسرائیلی افزود: ما جنگ در غزه را می بازیم، گزارش‌هایی از قوماندانان نظامی، کندک‌ها و تولی‌ها اردو در غزه به دست من رسیده است که حاکی از شرایط سخت نیروهای ما در آنجاست.

جنرال اسحاق بریک تاکید کرد: نیروهای ما آموزش ندیده‌اند و از اظهار نظرها مبنی بر اینکه نیروهای ما زبده و آموزش دیده‌اند، دست بردارید. اردوی ما روزانه تلفات می دهد.

از سوی دیگر شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: بر اساس نظرسنجی به عمل آمده، 40 درصد از اسرائیلی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پس از جنگ هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز اسحاق بریک گفته بود: رهبران جنگ (بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت) اسرائیل را به سمت یک فاجعه بزرگ رهبری می‌کنند. اینها همان مسؤولان شکست هفت اکتبر هستند و نقش بزرگی در شکست در مقابل حماس در جنگ غزه دارند.

بریک افزوده بود: آنها تصمیماتی می‌گیرند که به فروپاشی شهرک‌های شمال و جنوب، فروپاشی اردوی و اقتصاد و روابط با کشورهای جهان و مردم اسرائیل منجر می‌شود.

او اظهار داشته بود: این‌هایی که مسؤول بزرگترین شکست و فاجعه از زمان تأسیس اسرائیل هستند چگونه می‌توانند کابینه جنگ را رهبری کنند. اینها باید از مدت‌ها پیش به دلیل غفلت و سهل انگاری در دادگاه‌ها محاکمه می‌شدند.

کابینه جنگ اخیراً تصمیم گسترش جنگ رفح را گرفت درحالی تصمیمات قبلی این کابینه منجر به کشته شدن صدها سرباز و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد.

به گفته‌ی بریک، اردو نیروهایش را مجدداً وارد مناطقی کرد که قبلا از آنجا عقب نشینی کرده بود. اشغال مجدد این مناطق به حماس پایان نخواهد داد و تعداد کشته و زخمییان اردو را افزایش خواهد داد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .