AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۷ ۱۰:۱۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85490600
T T
۰ Persons

Tags

افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر از تغییرات اقلیمی است

کابل- ایرنا- نماینده برنامه انکشافی سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید: با آنکه افغانستان در تغییرات اقلیمی سهم ندارد اما ششمین کشور آسیب‌پذیر از این پدیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ استفن رودریگز نماینده برنامه انکشافی سازمان ملل در افغانستان یکشنبه‌شب 6 جوزا، در گفتگو با طلوع نیوز گفت: تغییرات اقلیمی و سرازیر شدن سیلاب‌ها، زیان‌هایی را برای باشندگان در چندین ولایت افغانستان به‌جا گذاشته است.

رودریگز گفت: در ده سال پسین،‌ یک میلیون هکتار زمین در افغانستان مبدل به صحرا شده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سیلاب در افغانستان اظهار داشت: در پی سیلاب‌های اخیر، بیش از 200 تن نفر جان باختند و بیش از سه‌صد نفر دیگر زخم برداشتند و عملیات جستجو و نجات هنوز هم ادامه دارد.

این مقام ملل متحد هم‌چنان تاکید کرد: نهادهای سازمان ملل متحد به کمک‌‌های شان در بخش‌های تهیه سرپناه، مواد خوراکی، آب و کمک‌های بهداشتی برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌های پسین ادامه می‌دهند.

استیفن رودریگز تصریح نمود: فراهم‌سازی خیمه‌ها به عنوان سرپناه موقت یکی از اولویت‌ها بود. پس از آن، فراهم‌سازی مراقبت‌های بهداشتی، به آنانی‌که به گونه جدی زخمی شده‌اند و برای جلوگیری از برخوردن با بدترین مشکل و فراهم‌ساختن غذا، باید آوار را پاک‌سازی می‌کردیم؛ می‌دانید مردمانی هستند که شغلی ندارند و به غذا، پول نقد و آب نیاز دارند.

وی همچنین افزود: از زنان متشبث در افغانستان پشتیبانی می‌کنند و تنها در دوسال پسین، 75 هزار تشبث زنان را حمایت کرده‌اند.

نماینده برنامه انکشافی سازمان ملل متحد در افغانستان دراین‌باره گفت: در دو سال گذشته 75 هزار تشبث زنان را که یک شمار کوچک و یک شمار میانه‌اند، در سراسر افغانستان پشتیبانی کرده‌ایم. برای آنان پول، اعتبار بانکی، اعطای قرضه، آموزش از بهر ارتقای ظرفیت، پشتیابی برای حضور در امور تجارتی، ایجاد انجمن‌های تجارتی برای زنان و پشتیبانی زیادی بوده که برای زنان فراهم می‌کنیم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .