AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۶ ۱۵:۴۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85490021
T T
۰ Persons

Tags

مشکلات کشورهای اسلامی در زمان رئیس‌جمهور فقید ایران حل شد

کابل- ایرنا- عضو ارشد دولت سرپرست افغانستان، گفت: رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت صلح‌طلب بود که اکثر مشکلات کشور‌های اسلامی در زمان حکومت ایشان حل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ انس حقانی عضو ارشد دولت سرپرست افغانستان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل کتاب خاطرات آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

وی ضمن قرائت فاتحه برای شادی روح رئیس جمهور ایران و همراهانش افزود: ما این حادثه را به ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و مردم افغانستان در این غم با مردم ایران شریک است.

حقانی با اشاره به کارنامه سه ساله رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، وی را به عنوان یک شخصیت «صلح طلب» عنوان و اظهار داشت: مشکلات که از سابق میان کشور‌های اسلامی موجود بود این مشکلات در زمان حکومت آیت الله رئیسی ختم شد و کشور‌های اسلامی به یک صلح و تفاهم دست یافتند.

این عضو ارشد دولت سرپرست افغانستان روابط دولت سرپرست با جمهوری اسلامی ایران را در مسیر خوب توصیف کرد و گفت: روابط سیاسی و اقتصادی افغانستان با جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر کشوری دیگر می‌باشد.

سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، گفت: آیت‌الله رئیسی تلاش زیاد کرد که روابط حسنه با کشور‌های مختلف به خصوص افغانستان بوجود بیاید که در این راستا موفق هم بود و دشمن هر چه تلاش کرد نتوانست میان افغانستان و ایران اختلاف ایجاد کند.

ویديو کامل این دیدار را در لینک زیل بیننده باشید:
 

https://www.iribnews.ir/00Hnzx

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .