امارت اسلامی کشت کوکنار را در افغانستان نزدیک به صفر رسانده است

کابل- ایرنا- معین زراعت و مالداری، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان، گفت: با ختم کشت کوکنار در افغانستان دهاقین نیاز به کمک بیشتر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان امروز یکشنبه 6 جوزا، از دیدار مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با فاضل آکین اردوغان رئیس موسسه تیکا در کابل خبر دادند.

طرفین در این دیدار، بر معرفی بدیل کشت کوکنار و همکاری با دهاقین و مالداران در بخش‌های مختلف تاکید کردند.

مولوی صدراعظم عثمانی در این دیدار گفت: کشت کوکنار در افغانستان ختم شده است، مگر اقتصاد دهاقین ضعیف شده نیاز به کمک بیشتر دارند، امارت اسلامی هر چند با بودجه کم این کار را می‌کند اما کمک مؤسسات نیز لازمی است.

فاضل آکین اردوغان رئیس موسسه تیکا در افغانستان گفت: این حقیقت است که امارت اسلامی کشت کوکنار را در افغانستان نزدیک به صفر رسانده است و خبر جهانی شده، اما اینکه چی راهکاری برای دهاقین معرفی شود تا دوباره رجوع ننمایند ما همکاری می‌نماییم.

به گزارش ایرنا، موسسه تیکا، ترکی از سال 1992 میلادی آغاز به این سود در بخش‌های صحت، تعلیم و تربیه، احیای مجدد اماکن تاریخی، مساجد و زراعت فعالیت می‌نماید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .