AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۵ ۱۰:۲۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85488258
T T
۰ Persons

Tags

اوچا: وضعیت بشری در مناطق سیلاب‌زده افغانستان همچنان بحرانی است

کابل- ایرنا- دفترهماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، وضعیت بشری در ولایت‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها در افغانستان را کماکان بحرانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفترهماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارش تازه‌اش که روز جمعه 4 جوزا منتشر کرد، اعلام کرد: وضعیت کنونی مناطق سیلاب‌زده در افغانستان نیاز به بسیج فوری منابع بیشتر جهت رسیدگی به نیازهای فزاینده بشردوستانه و صحی مردم در ولایات سیل‌زده دارد.

در گزارش اوچا آمده است که سازمان جهانی بهداشت از ۱۰ تا ۲۳ می، بیش از ۲۰۰ تُن دارو و تجهیزات پزشکی را از انبارهای مختلف برای پشتیبانی از مراکز سیار صحی و کلینیک‌ها در این ولایت‌ها، بسیج و توزیع کرده است.

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی بهداشت بیش از ۲۵ تُن دارو و ملزومات صحی ضروری و نجات بخش به‌شمول «کیت‌های حیاتی برای مقاصد مختلف درمان» را به شفاخانه ولایتی غور و تیم‌های سیار صحی در این ولایت تحویل داده است.

اوچا افزود: هدف از توزیع این کمک‌های صحی، مراقبت از مردم آسیب‌دیده از سیلاب‌ها در ولایت غور که شدیدترین آسیب را در این رخ‌دادهای طبیعی دیده‌اند، است.

در همین حال سازمان جهانی بهداشت نیز گزارش داده است که از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ می، به حدود ۲۶هزارو۶۲۸ تن در ولایت‌های بغلان، تخار وبدخشان، کمک‌های صحی انجام داده است که شامل ۱۶هزار و ۹۰۳ زن و ۹هزار و ۷۲۵ مرد می‌شوند.

این در حالی است که سیلاب‌های ویرانگر اخیر در سراسر کشور، تا اکنون جان بیش از ۳۴۰ تن را گرفته است و خسارات هنگفت مالی به باشندگان ولایت‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها وارد کرده است، آسیب‌دیدگان اما کمک‌های موجود را بسنده ندانسته و خواهان همکاری‌های بیشتری نهادهای بین‌المللی هستند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .