AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۳ ۱۸:۳۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85487131
T T
۰ Persons

Tags

سرمایه‌گذاری در معدن، زراعت و صحت افغانستان فرصت خوبی برای کشورهای منطقه است

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، خواستار سرمایه‌گذاری کشور‌های منطقه روی معادن، صحت و زراعت افغانستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست افغانستان امروز پنجشنبه 3 جوزا با شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر دولت کشور قطر در کابل دیدار کرد.

شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر دولت قطر از تأمین امنیت در افغانستان و دستآوردهای امارت اسلامی در عرصه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد. 

وزیر دولت قطر از ادامه کمک‌های آن کشور برای مردم افغانستان اطمینان داد و گفت: دولت قطر خواهان تقویت، گسترش و توسعۀ روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف خصوصاً امور بانکی میان افغانستان و قطر بوده و تلاش می‌نماید تا روابط حسنه و دوستانه که میان دو دولت مسلمان و برادر وجود دارد، مستحکم‌تر و قوی‌تر از قبل ادامه یابد.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست از کمک‌های بشردوستانه دولت و ملت قطر برای مردم افغانستان قدردانی نمود.

وی از دستآوردهای امارت اسلامی در زمینه‌های تأمین امنیت، محو فساد اداری، منع کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر، فراهم ساختن زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف یاد نمود و گفت: این دستآوردها موفقیت امارت اسلامی را در زمینۀ حکومتداری نشان می‌دهد.

مولوی عبدالسلام حنفی با یادآوری از کمک‌های قطر در گذشته به مردم افغانستان، از آن‌ها خواست تا در زمینه‌های تعلیم و تربیه و اختصاص بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان همکاری نمایند.

معاون اداری دولت سرپرست افغانستان از تمامی کشورهای منطقه و فرا‌منطقه به خصوص کشور قطر خواست تا در بخش‌های استخراج معادن، صحت، زراعت، انرژی و ترانسپورت در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند. 

وی همچنین تاکید کرد که امارت اسلامی خواهان روابط و تعامل نیک با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه می‌باشد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .